ҐЕНЕЗА І ВИТОКИ РОЗВИТКУ ПРИРОДНИЧО-НАУКОВОЇ ПІДГОТОВКИ МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ ПОЧАТКОВОЇ ШКОЛИ В УКРАЇНІ
DOI:
https://doi.org/10.15330/obrii.51.2.7-11Ключові слова:
природничо-наукова підготовка, майбутні вчителі, початкова школа, ґенеза викладання природознавства, методика викладання природознавстваАнотація
У статті представлена рецепція проблеми ґенези і витоків формування та розвитку природничо-наукової підготовки майбутніх учителів початкової школи. Визначено два основні періоди такого процесу. Перший найбільш тривалий – ХІ–ХVІІІ ст. – визначено як етап «натуралістичної освіти і виховання». Його основний зміст склали уявлення про розвиток природи, які передавалися з покоління в покоління та відображали закономірні, детерміновані природні процеси і явища.. Другий період окреслено кінцем XVIII – початком ХХ ст. та визначено як «природознавчо-шкільний». У цей час природознавство ввійшло у практику шкільного навчання, почали розробляти його науково-теоретичні та організаційно-методичні засади.