Мотивація досягнення працівників ІТ-сфери: діагностичні виміри, показники дослідження
DOI:
https://doi.org/10.15330/ps.12.1.42-48Ключові слова:
мотивація досягнення, мотивація досягнення успіху, мотивація уникнення невдачі, задоволеність роботою, працівники ІТ-сфери, показники дослідженняАнотація
У статті розглядається важлива проблема мотивації досягнення успіху у працівників ІТ-сфери. Мета статті – визначити параметри, діагностичні виміри, показники мотивації досягнення у працівників ІТ-сфери. Мотивація досягнення це диспозиція особистості, яка детермінує поведінку людину в залежності від домінуючої тенденції – орієнтації на успіх чи орієнтації на уникнення невдачі. Основним параметром визначення мотивації досягнення є рівень значущості (цінності) завдання, задачі, яку вирішує
людина та рівень очікування позитивного результату від виконання завдання, що й активізує енергетичні затрати (наполегливість, ретельність) для досягнення успіху. Тому прогностичним критерієм мотивації досягнення працівників ІТ-сфери гіпотетично визначалося задоволення від отриманого результату, задоволеність роботою. Методи дослідження: методика Герцберга (адаптована) для визначення рівня задоволеності роботою та методики мотивації досягнення Т. Елерса (методика мотивації досягнення успіху, методика мотивації уникнення невдач), методи статистичного аналізу (кореляціний Пірсона, Спірмена). Визначено позитивні кореляційні зв’язки між високим, помірним, середнім рівнем мотивації досягнення успіху та задоволеністю роботою (гігієнічні і мотиваційні фактори); встановлено позитивні кореляційні зв’язки між
помірним, середнім рівнем мотивації досягнення успіху та задоволеністю мотиваційними факторами, але не задоволеністю гігієнічними факторами, між групами досліджуваних із помірниим, середнім рівнем мотивації досягнення успіху та задоволеністю гігієнічними факторами, але не задоволеністю мотиваційними
факторами.
Висновки: мотивація досягнення успіху переважає мотивацію уникнення невдач; у працівників із високим, помірним та середнім рівнем мотивації досягнення успіху переважають високі показники задоволеності роботою; задоволеність роботою є прогностичним показником мотивації досягнення успіху працівників ІТ-сфери.