Prerequisites for the progress of physical culture programming for general secondary education institutions

Authors

  • Інна Омельяненко Тернопільський національний педагогічний університет імені Володимира Гнатюка https://orcid.org/0000-0002-1107-7244
  • Володимир Омельяненко Тернопільський національний педагогічний університет імені Володимира Гнатюка https://orcid.org/0000-0002-1722-3812

DOI:

https://doi.org/10.15330/fcult.43.36-41

Keywords:

programming, institutions of general secondary education, physical culture

Abstract

Objective. The aim of this study is to outline the prerequisites for developing programs in physical culture for general secondary education institutions.

Method of research. The research process employed the following methods: analysis and generalization of literary sources, causal analysis, and hermeneutic interpretation.

Results. The article substantiates the relevance of permanent development of physical education programs for general secondary education institutions, considering the dynamic external circumstances and the quest for more effective implementation of legislative provisions outlined in regulatory documents. It identifies the essence of the social demand for modern education in Ukrainian society and its determinants, along with socio-economic factors driving the intensification of physical culture programming. Additionally, it demonstrates the effectiveness of physical culture software in general secondary education institutions and argues for the need to ensure paradigmatic unity and continuity between full general secondary and higher education in Ukraine throughout the program-making process. Furthermore, it clarifies the current state of implementing legislative guarantees for the academic freedom of physical education teachers.

Conclusions. Prerequisites for developing programs in physical education for general secondary education institutions include the social order for modern education in Ukrainian society, legislative guarantees of teacher academic freedom, the need for paradigmatic unity and sustainability in education, socio-economic grounds for program development in physical culture, and the low effectiveness of physical culture software in international educational institutions. The development of the concept of physical culture programming for general secondary education institutions and the outline of conditions for its implementation are identified as promising avenues for further scientific research.

References

10 років російсько-української війни в економічному розрізі. URL: https://finance.ua/ua/goodtoknow/10-rokiv-rosijsko-ukrainskoi-vijny (дата звернення 17.04.2024).

Блінов А. Як рівень інфікування COVID-19 та локдаун впливають на ВВП окремих країн. URL: https://expla.bank.gov.ua/expla/news_0174.html (дата звернення 17.04.2024).

Винокуров Я. Нова Велика депресія: наслідки коронавірусу для світової та української економіки. URL: https://hromadske.ua/posts/nova-velika-depresiya-naslidki-koronavirusu-dlya-svitovoyi-ta-ukrayinskoyi-ekonomiki (дата звернення 17.04.2024).

Євроатлантичний вектор України : національна доповідь / ред. кол. С. І. Пирожков, І. О. Кресіна, А. І. Кудряченко, Ю. С. Шемшученко та ін. Інститут держави і права імені В. М. Корецького НАН України. Київ : Національна академія наук України, 2019. 328 с.

Концепція Нової української школи : Рішення Колегії МОН від 27.10.2016. URL: https://mon.gov.ua/storage/app/media/zagalna%20serednya/nova-ukrainska-shkola-compressed.pdf (дата звернення 17.04.2024).

Мінекономіки: ВВП за підсумком 2022 року впав на 29,2%. URL: https://www.me.gov.ua/News/Detail?lang=uk-UA&id= b30e854d-b47d-4806-82ac-bb6daa87fa51&title=Minekonomiki). (дата звернення 17.04.2024).

Національна доповідь про стан і перспективи розвитку освіти в Україні / за заг. ред. В. Г. Кременя. Київ : Педагогічна думка, 2016. 448 с.

Омельяненко І. Вплив соціально-економічних факторів на чинне програмове забезпечення фізичної культури у загальноосвітніх навчальних закладах. Актуальні проблеми фізичної культури і спорту в сучасному суспільстві – 2020 : зб. наук. праць ІІ Всеукраїнської науково-практичної конференції з міжнародною участю / гол. ред. О.І. Булгаков. Житомир : Вид-во ЖДУ ім. І. Франка, 2020. С. 122-125.

Омельяненко І. Культурні передумови програмового забезпечення фізичної культури в школі : зб. матеріалів І регіональної науково-практичної конференції «Фізична культура в школі: стан та перспективи розвитку». ДВНЗ «Прикарпатський національний університет імені Василя Стефаника». Івано-Франківськ, 2020. С. 38-40.

Омельяненко І. Соціально-економічні та політичні передумови конструювання першої навчальної програми з фізичної культури в незалежній Україні. Фізичне виховання, спорті культура здоров’я у сучасному суспільстві. Східноєвроп. нац. ун-тім. Лесі Українки. Луцьк, 2020. №3(51). С. 10-16. URL: https://doi.org/10.29038/2220-7481-2020-03-10-16 (дата звернення 17.04.2024).

Онопченко Г. В. Виявлення соціального замовлення на освіту обдарованих через систему конкурсів Інституту обдарованої дитини НАПН України. Освіта та розвиток обдарованої особистості. 2018. № 1. С. 79-83.

Про Державну національну програму «Освіта» (Україна XXI століття)» : Постанова КМУ від 3.11.1993 р. № 896. URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/896-93-%D0%BF#Text (дата звернення 17.04.2024).

Про освіту : Закон України від 05.09.2017 № 2145-VIII. URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2145-19 (дата звернення 17.04.2024).

Про повну загальну середню освіту : Закон України від 16.01.2020 № 463-IX. URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/463-20#Text. (дата звернення 17.04.2024).

Програма для загальноосвітніх навчальних закладів «Фізична культура. 5-9 класи : Лист МОН № 1/11-4630 від 01.07.2009 /редкол. Т. Ю. Круцевич та ін. Київ, 2009.

Радчук О. Наслідки карантину: що буде з економікою України після епідемії коронавірусу. URL: https://www.slovoidilo.ua/2020/03/17/kolonka/aleksandr-radchuk/ekonomika/naslidky-karantynu-bude-ekonomikoyu-ukrayiny-pislya-epidemiyi-koronavirusu (дата звернення 17.04.2024).

Розвиток інституційного потенціалу університетів у контексті глобального лідерства : монографія / за заг. ред. С. Калашнікової. Київ : Інститут вищої освіти НАПН України, 217. 205 с.

Світовий банк презентує звіт «Навички для сучасної України». URL: https://www.ipq.org.ua/ua/news/170 (дата звернення 17.04.2024).

Стан здоров'я учнів загальноосвітніх навчальних закладів. URL: https://portal.lviv.ua/news/2008/12/05/115311 (дата звернення 17.04.2024).

Стан та перспективи соціальної безпеки в Україні: експертні оцінки : монографія /О.Ф. Новікова, О.Г. Сидорчук, О.В.Панькова та ін. Львів : ЛРІДУ НАДУ, 2018. 184 с.

Щорічна доповідь про стан здоров'я населення, санітарно-епідемічну ситуацію та результати діяльності системи охорони здоров'я України. 2017 рік / редкол.: П. С. Мельник та ін.. - Київ : Медінформ, 2018. - 458 с.

Published

2024-11-17