УКРАЇНСЬКІ ПЕДАГОГІЧНІ ТОВАРИСТВА ГАЛИЧИНИ ТА БУКОВИНИ (1881–1914 рр.): ДЖЕРЕЛОЗНАВЧИЙ АСПЕКТ
DOI:
https://doi.org/10.15330/gal.38.92-106Анотація
Мета наукової розвідки полягає у систематизації та критичному аналізі джерел з історії діяльності українських педагогічних товариств Галичини та Буковини у 80-х рр. ХІХ – початку ХХ ст. Методологія дослідження ґрунтується на принципах наукового, комплексного, системного та цілісного підходу до аналізу джерельного матеріалу. Задля досягнення поставленої мети застосовано методи джерелознавчого аналізу та синтезу, класифікації та типології, текстологічного аналізу, історико- генетичний, історико-порівняльний.
У процесі дослідження зазначеної проблематики нами виокремлено та проаналізовано такі групи джерел: 1) нормативні (загальнодержавні і регіональні законодавчі акти та статути, що регламен- тували роботу педагогічних об‟єднань); 2) документи офіційного характеру (матеріали Галицького намісництва, Буковинського крайового управління, Крайових шкільних рад Галичини та Буковини, інших офіційних установ, що прямо або опосередковано впливали на діяльність освітянських товариств);
3) статистичні (матеріали загальнодержавної і регіональної статистики та звіти про діяльність педагогічних товариств); 4) матеріали періодичних видань (містили змістовні редакційні статті та інформаційні повідомлення про діяльність українських педагогічних товариств Галичини та Буковини);
5) джерела особового походження (автобіографії, спогади та листи переважно впливових громадсько- культурних діячів і політиків). Вважаємо, що застосування запропонованої класифікаційної схеми допоможе дослідникам продовжити подальший пошук джерел і заповнити прогалини у вивченні зазначеної проблематики.
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2025 Лілія ШОЛОГОН

Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.