Впровадження інноваційних концепцій в систему управління санаторно-курортним підприємством в контексті забезпечення соціально-економічної безпеки.
DOI:
https://doi.org/10.15330/jpnu.6.3-4.29-36Ключові слова:
підприємство, концепція, система управління, діяльність, безпека.Анотація
Метою дослідження є висвітлення впровадження інноваційних концепцій в систему управління діяльністю санаторно-курортних підприємств. Використовувалися наступні методи: аналіз (теоретичний огляд наукової літератури з проблеми дослідження); синтез, котрий дозволив інтегрувати окремі частини об'єкта в єдине ціле (розробка збалансованої системи показників для санаторно-курортних підприємств з точки зору соціально-економічної безпеки); бенчмаркінг, що дозволив зіставити поняття (санаторно-курортний маркетинг, управління ефективністю бізнесу, збалансована система показників). У статті розглянуто особливості системи управління санаторно-курортними підприємствами в умовах соціально-економічної безпеки. Стверджується, що концепція управління в частині забезпечення соціально-економічної безпеки будь-якого підприємства санаторно-курортного комплексу базується на чітко сформованих системах організації управління соціально-економічним розвитком. Виділено основні методи реалізації, організації та управління соціально-економічною безпекою на підприємстві. Відзначається, що санаторно-курортний маркетинг - це концепція управління санаторно-курортним підприємством, яка передбачає всебічне вивчення потреб клієнтів у санаторно-курортному лікуванні і відпочинку для їх найбільш повного задоволення допомогою комплексних зусиль з виробництва, реалізації і просування санаторно-курортного продукту на конкурентному ринку з метою забезпечення соціально-економічної безпеки і отримання прибутку. Представлені основні процеси, що охоплюються концепцією управління ефективністю бізнесу для санаторно-курортних компаній. Система збалансованих показників розроблено для санаторно-курортних підприємств з точки зору соціально-економічної безпеки. Запропоновано основні інноваційні концепції (спа-маркетинг, управління ефективністю бізнесу та збалансована система показників), впровадження яких у систему управління підприємством забезпечить прийняття ефективних управлінських рішень, досягнення стратегічних цілей, підвищення прибутку та соціально-економічної безпеки в цілому. Впровадження пропонованих нами концепцій в систему управління санаторно-курортними підприємствами забезпечить такій установі повну та ефективну реалізацію процесів управління його діяльністю, забезпечення обслуговування клієнтів та оптимізацію виконуваних функцій і процедур управління.