Кодекси банківської етики та банківського “м’якого” закону у практиці республіки Польща
DOI:
https://doi.org/10.15330/jpnu.6.2.49-54Ключові слова:
споживач, контракт, банківське право, принцип комерційної доброчесностіАнотація
Кодекси банківської етики усе більше і більше стають звичними для діяльності банків, однак практика засвідчує, що вони не мають вагомо значення для банківських клієнтів. У статті припускається, що вказані Кодекси не виконують повноцінно своє призначення, в тому числі функції, пов’язані із захистом споживачів від недобросовісних дій банків та від зловживання останніми своєю домінувальною позицією щодо клієнтів. Кодекси містять норми, які конкретизують найбільш загальні принципи, відображені у банківських нормативних актах, зокрема, принципи дотримання засад моралі та комерційної доброчесності. Належне дотримання принципів добросовісності щодо банківської етики спонукає до розгляду стандартів так званого “м’якого” закону, значення яких усе більше зростає, в зв’язку з чим виникає потреба легалізувати їх у нормативних актах. Для досягнення викладених цілей варто надати банківському “м’якому” закону можливим бути застосованим при конфліктах інтересів банку та споживача банківських послуг шляхом використання саморегуляції вирішення конфліктних ситуацій