Формування сукупності рефлексивних конструктів майбутнього педагога в освітньому середовищі закладу вищої освіти

Автор(и)

  • ВІКТОРІЯ ЖЕЛАНОВА

DOI:

https://doi.org/10.15330/jpnu.6.1.28-36

Ключові слова:

рефлексивна компетентність, рефлексивна детермінація, мотивація, смислова сфера, професійна суб’єктність майбутнього педагога, освітнє середовище закладу вищої освіти, середовищеутворення

Анотація

У статті обґрунтовано актуальність і доцільність впровадження рефлексивно зорієнтованої освіти майбутнього педагога в сучасному закладі вищої освіти. Розкрито сутність рефлексивних конструктів майбутнього педагога як єдності рефлексивної компетентності та рефлексивно детермінованих конструктів. Рефлексивну компетентність майбутнього педагога визначено як професійно-особистісну метаякість і репрезентовано у двох площинах: 1) як самостійний конструкт; 2) як детермінанту, що зумовлює розвиток рефлексивно насичених конструктів. У контексті рефлексивної детермінації представлено мотиваційну, смислову та суб’єктну сфери особистості. Розкрито напрями процесу трансформації складників рефлексивної компетентності, а також мотивів, смислів, професійної суб’єктності у площині їх рефлексивної детермінації. Проаналізовано феномен освітнього середовища закладу вищої освіти й зосереджено увагу на його рефлексивній орієнтації. Висвітлено логіку та особливості формування рефлексивних конструктів майбутнього педагога суголосно етапам середовищеутворення (адаптація до умов середовища; активне відтворення середовища студентами; активний вплив студентів на середовище та самостійне його створення).

##submission.downloads##

##submission.additionalFiles##

Опубліковано

2019-04-17

Як цитувати

[1]
ЖЕЛАНОВА, В. 2019. Формування сукупності рефлексивних конструктів майбутнього педагога в освітньому середовищі закладу вищої освіти. Журнал Прикарпатського національного університету імені Василя Стефаника. 6, 1 (Квіт 2019), 28–36. DOI:https://doi.org/10.15330/jpnu.6.1.28-36.

Номер

Розділ

Articles