Детермінанти сприйняття вчителя на рівні початкової та середньої школи
DOI:
https://doi.org/10.15330/jpnu.6.1.37-42Ключові слова:
авторитет, вчитель, рефлексивні ознаки, практика, педагогічний іміджАнотація
Сучасні завдання та вимоги, що висуваються у сфері освіти, спрямовані на підвищення ефективності та якості навчання [1, p. 15–29]. Сьогодні особистість учителя сприймається суб'єктивно. Динаміка освітніх процесів і прогресивних цивілізаційних змін змушує нас відповідати очікуванням політики освітньої галузі. Погляди багатьох провідних педагогів на особистісні якості учителя, серед яких: Ян Владислав Давид, Зигмунт Мислаковський, Вікенті Оконь, Марія Гжегожевська, Чеслав Банах, давно відійшли у забуття, щоб поступитися місцем ідеям схематичного та масового навчання. Сьогодні все частіше постає питання: “Як?” а не “Хто?” навчає. Дослідники у галузі психології та педагогіки неодноразово ставлять такі питання: Яким повинен бути педагог сьогодення? У представленій статті автор демонструє результати власного емпіричного дослідження, в якому проаналізовано дещо інший аспект питання: Якого вчителя / викладача хоче бачити сьогодні (учень) студент? У даному дослідженні визначено детермінанти сприйняття вчителя, які істотно впливають на процес навчання студентів. Проаналізувавши результати дослідження, автор дійшов загального висновку, що для учнів (студентів) вагомим у особистості вчителя є: зовнішній вигляд, авторитет, відкритість до проблем і потреб учнів.