Аксіологічна орієнтація як фактор формування гендерної толерантності у студентському віці
DOI:
https://doi.org/10.15330/jpnu.6.1.121-125Ключові слова:
ґендерна толерантність, ціннісні орієнтації, настанови, переконання, потреби, цілі, мотиви, ідеали, установки, цінності, психологічна стать, ґендерні стереотипиАнотація
У статті здійснено теоретичний аналіз поняття “ґендерна толерантність”, визначено зовнішні та внутрішні чинники її формування. Виокремлено рівні досліджуваного феномена: високий, середній і низький. Обґрунтовано основні принципи та структуру ґендерної толерантності, що включає чотири компоненти (когнітивний, емоційний, поведінковий, ціннісний, які згруповано у три блоки: когнітивний, мотиваційний, діяльнісний, а також виокремлено індикатори ґендерної толерантності. Виокремлено характеристики, які поєднує в собі толерантна особистість. Відзначено, що ціннісні орієнтації є внутрішнім чинником формування ґендерної толерантності, які включають в себе настанови, переконання, потреби, цілі, мотиви, ідеали, установки й цінності. Наголошено на важливості вивчення психологічної статі особистості, цінностей, установок і переконань, міру прийняття ґендерних стереотипів у межах досліджуваної проблеми, що дозволить підвищити рівень її ґендерної культури.