Освіта як унікальна соціальна і особистісна цінність

Автор(и)

  • Наталія Мачинська Ivan Franko National University of Lviv
  • Юлія Деркач Ivan Franko National University of Lviv

DOI:

https://doi.org/10.15330/jpnu.3.2-3.15-20

Ключові слова:

освіта, цінність, освітологія, загальносуспільна цінність, особистісна цінність, філософія, вища освіта

Анотація

У статті представлено результати дослідження проблеми освіти в контексті окремих категорій
цінностей: загальносуспільної та особистісної. Сутність освіти схарактеризовано як: процес передачі
накопичених поколіннями знань і культурних цінностей; соціальний інститут, через який
передаються і втілюються базові культурні цінності та цілі розвитку суспільства; внутрішній стан
людини на рівні потреби пізнавати нове, здобувати знання, виробляти матеріальні і духовні цінності,
допомагати ближньому, бути добротворцем; поле комплексних досліджень, міждисциплінарного
підходу і системного аналізу тощо.
Автори концентрують увагу на взаємозалежності освіти та рівня сформованості різної групи
цінностей; зазначають, що цінність освіти необхідно розглядати з трьох позицій: цінність державну;
цінність суспільну; цінність особистісну. Значна увага приділена освітології як наукового напряму
інтегрованого пізнання сфери освіти. Зазначено, що головне завдання освітології – це розвиток сфери
освіти як цілісного суспільного феномену, що сприяє духовному, соціально-економічному й науковотехнологічному розвитку суспільства. Виокремлено, що провідним чинником у визнанні освіти як
загальносуспільної та особистісної цінності є відношення “людина-влада”

##submission.downloads##

Опубліковано

2016-12-22

Як цитувати

[1]
Мачинська, Н. і Деркач, Ю. 2016. Освіта як унікальна соціальна і особистісна цінність. Журнал Прикарпатського національного університету імені Василя Стефаника. 3, 2-3 (Груд 2016), 15–20. DOI:https://doi.org/10.15330/jpnu.3.2-3.15-20.

Номер

Розділ

Articles