Інновації в освіті та освітні інновації в умовах сучасного вищого навчального закладу
DOI:
https://doi.org/10.15330/jpnu.5.1.9-16Ключові слова:
інновації, освіта, заклад вищої освіти, інноваційний розвиток, ринок освітніх послугАнотація
У статті описано різні підходи до трактування освітніх інновацій та інновацій в освіті. Сучасний ринок праці вимагає від випускників закладів вищої освіти вміння оперувати такими технологіями та знаннями, які задовольняють потреби інформаційного суспільства, готують молодь до нових ролей у ньому.
Акцентовано на необхідності диференціації понять “освітні інновації” та “інновації в освіті”. Автори стверджують, що “інновації в освіті” є більш широким поняттям, ніж “освітні інновації”. Вони охоплюють освітні, науково-технологічні, інфраструктурні, економічні, соціальні, юридичні, управлінські та інші інновації. З’ясовано, що під освітніми інноваціями розуміють процедуру чи метод здійснення освітньої діяльності, які суттєво відрізняються від усталеної практики та спрямовані на підвищення рівня ефективності функціонування в умовах конкуренції. Освітні інновації охоплюють: педагогічні інновації, науково-методичні інновації, освітньо-технологічні інновації. Обґрунтовано, що ринок освітніх послуг є одним з найважливіших елементів національної інноваційної системи. Доведено, що заклади вищої освіти, які обрали інноваційний шлях розвитку, стають простором, який здатен задовольнити потреби суспільства у високоякісній освіті з урахуванням конкретних можливостей споживачів на ринку освітніх послуг. Визначено основні складові інноваційного розвитку закладів вищої освіти