Інклюзивне навчання в школі: організаційно-педагогічний аспект проблеми
DOI:
https://doi.org/10.15330/jpnu.5.1.80-87Ключові слова:
інклюзивна освіта, інклюзивне навчання, адаптація, модифікація, індивідуальний підхід, психолого-педагогічний супровідАнотація
У статті обґрунтовано актуальність проблеми створення необхідних умов для задоволення потреб кожної дитини, незалежно від її можливостей та інших чинників щодо реалізації свого потенціалу, принесення користі суспільству, відчуття себе її повноправним громадянином. Здійснено аналіз основних проблем щодо реалізації інклюзивної освіти на сучасному етапі, досліджує стан висвітлення проблеми у наукових працях та нормативно-правових документах. Акцентовано увагу на особливому місці у процесі створення комфортного середовища для навчання дітей з особливими потребами психодіагностичного інструментарію та корекційних програм, які потребують адаптації. Наголошено на тому, що дотримання низки вимог дозволяє підвищити ефективність процесу впровадження інклюзивного навчання у загальноосвітній навчальний заклад; виокремлено основні умови, що слугують підвищенню якості надання освітніх послуг дітям з особливими потребами