Дискусійні аспекти впровадження репутаційного менеджменту

Автор(и)

  • Віталій Шкромида Vasyl Stefanyk Precarpathian National University

DOI:

https://doi.org/10.15330/jpnu.7.3.60-67

Ключові слова:

corporate reputation, reputation management, public relations, discussion

Анотація

Визнання компанії, пізнаваність її продукції та позитивне сприйняття серед стейкхолдерів виступають вагомими драйверами сталого розвитку, які в сукупності породжують постійні продажі, забезпечують високу маржу та підсилюють конкурентні позиції на відповідному ринку. Ключовим чинником такого успіху є бездоганна корпоративна репутація компанії, значимість і роль якої все більше дослідників засвідчують у своїх публікаціях як на теоретичному, так і на практичному рівнях.

Визначено, репутаційний менеджмент як окремий компонент системи менеджменту компанії супроводжується дискусійними питаннями щодо його виокремлення та самостійності. У літературних джерелах з цього приводу простежуються різні думки серед науковців та практикуючих фахівців, які потребують узгодження. Одні дослідники відносять репутаційний менеджмент до компетенцій “зв'язки з громадськістю” та, водночас, інші − виокремлюють та доводять його самостійність як окремої системи менеджменту, яка має свою мету та конкретні завдання.

У ході дослідження доведено, репутаційний менеджмент є самостійним компонентом системи менеджменту компанії. Обґрунтування такого твердження виражається сутнісним наповненням корпоративної репутації, супроводжується чітко поставленою метою і функціями, які виконуються, а також  обґрунтуванням важливості репутаційного менеджменту у діяльності компанії та її стратегічному розвитку. Погоджуємося, репутаційний менеджмент глибоко інтегрований з іншими компонентами системи менеджменту, такими як “зв'язки з громадськістю”, “корпоративні комунікації” та “корпоративні відносини”, внаслідок чого їх часто ототожнюють. Проте, означені компоненти системи менеджменту вирізняються один від одного як за змістом, так і за призначенням. Встановлено, найвищою метою репутаційного менеджменту є конструювання корпоративної репутації та досягнення лояльності ключових стейкхолдерів.

Науковою цінністю проведених досліджень є доповнення теоретико-методологічної основи репутаційного менеджменту, зокрема в частині вирішення дискусійних аспектів його впровадження у діяльність компаній.

##submission.downloads##

##submission.additionalFiles##

Опубліковано

2020-11-30

Як цитувати

[1]
Шкромида, .В. 2020. Дискусійні аспекти впровадження репутаційного менеджменту. Журнал Прикарпатського національного університету імені Василя Стефаника. 7, 3 (Лис 2020), 60–67. DOI:https://doi.org/10.15330/jpnu.7.3.60-67.

Номер

Розділ

Економіка