Про деякі аспекти екзаменування в економетриці
DOI:
https://doi.org/10.15330/jpnu.8.3.7-16Ключові слова:
модельАнотація
Викладання економетрики вивчалося рядом дослідників, однак досліджень про якість екзаменування та спрощення тестів для демонстрації якісних знань студентами з конкретних тем економетрики чи математичної економіки недостатньо.Визначено такі основні цілі вивчення студентами основ математичної економіки чи економетрики: формування понять математичної моделі та моделювання економічних процесів та явищ; розуміння ролі використання математичних моделей для економічних досліджень та отримання наукових результатів; навички форматування для побудови математичних моделей в економіці з метою вирішення економічних задач за допомогою математичного моделювання.
Головною метою даної статті є пошук шляхів спрощення тестових завдань, допомога студентам у демонстрації якісних знань в певних областях математичної економіки, а також побудова системи тестових завдань, у якій акцент робиться на знання та розуміння алгоритму розв’язування проблеми.У даній статті для якісної оцінки знань студента з основ математичної економіки була побудована і розглядається певна система тестів. Основна увага також приділяється алгоритмам та прийомам вирішення деяких завдань (задач) математичної економіки. Розглядаються наступні теми математичної економіки: побудова математичних моделей лінійного програмування, модель "витрати-випуск", транспортна задача Монжа-Канторовича, симплексний метод лінійного програмування, графічний метод лінійного та нелінійного програмування, метод множників Лагранжа у математичній оптимізації. Відзначено деякі основні результати вивчення лінійного програмування, нелінійного програмування та моделі "витрати-випуск".Змодельовано нову систему тестів, яка відповідає меті даної статті. Описані тести вимагають менше часу для розв’язування ніж звичайні завдання. Тут відсутній акцент на повторення допоміжних математичних знань та арифметичних навичок. Наведені тести є спрощеними версіями стандартних завдань і допомагають студентам продемонструвати знання у згаданих темах математичної економіки. Завдання зосереджені лише на знанні основних формул, методів та зв’язків між математичними об’єктами, економічними системами та їх елементами.