Застосування сучасних інструментів розвитку для підвищення компетентності персоналу
DOI:
https://doi.org/10.15330/jpnu.8.3.76-84Ключові слова:
інформаційні компетенції, зміни, розвиток, персонал, управління, організаціяАнотація
В статті обґрунтовано основні складові вдосконалення компетенцій персоналу в умовах змін. Визначено, що врахування та поєднання "твердих (hard skills)" і "м’яких (soft skills)" навичок дозволяють використовувати набуті знання для виконання конкретних завдань на робочому місці у певній професійній діяльності. Представлено сучасні та традиційні моделі, прийоми та інструменти управління персоналом, відповідно до яких можна чітко оцінити відмінність у підходах до управління компетентністю працівників в умовах змін. На основі аналізу світової практики подано перелік методів: дискусії, мозкові атаки, оксфордські дебати, Саsе – Studу, ділові і рольові ігри, практикуми, комунікаційні та управлінські тренінги, які застосовують для формування умінь та навичок працівників. Дані методи дозволяють розширити освітні можливості усталених форм проведення занять (лекцій, семінарів). Показано взаємозв’язок набуття нових та удосконалення існуючих компетенцій розвитку персоналу на основі тренування та коучингу. Запропоновані методи набуття компетенцій дозволяють обирати ті компетенції та методи їх набуття, які відповідають індивідуальним особливостям організацій. Доведено, що набуття компетенцій персоналом дозволяє визначити нові компетентності у працівників, сформувати потребу у використанні сучасних аналітичних та поведінкових навичок, надаючи більші можливості для управлінських навичок та гнучкості, діалектичного мислення, здатності приймати творчі рішення у незвичних ситуаціях. Обґрунтовано, що поєднання методу SMART у набутті компетенцій значно розширює можливості короткотермінового навчання, за рахунок застосування концепції "lifelong learning". Проаналізовано різні визначення сутності "компетенція", яке дозволяє зробити акцент, що при виборі різних форм навчання, зокрема, тренінгів, різних видів навчань необхідно використовувати/застосовувати сучасні методи та методики. Доведено, що невміле невикористання персоналом своїх знань, вмінь, досвіду та навичок, часто приводить до зменшення прибутку та неефективного використання їх потенціалу.