Театральне виховання та соціальний розвиток учнів з порушеннями інтелектуального розвитку (на прикладі діяльності комплексу спеціальних шкіл у Червйонка-Лещинах, Польща)
DOI:
https://doi.org/10.15330/jpnu.11.1.72-85Ключові слова:
театральне виховання, особи з інтелектуальною недостатністю, комплекс соціальних шкіл ім. Вероніки Шерборн у Червйонка-Лещинах, соціальний розвитокАнотація
Мета статті – показати заняття у сфері театрального виховання з погляду їх потенційної цінності для розвитку людей з помірними порушеннями інтелектуального розвитку, у тому числі й для соціального розвитку учнів спеціальних шкіл. У теоретичній частині автори розглядають театральне виховання учнів з особливими освітніми потребами, окреслюють портрет учня з інтелектуальною недостатністю, представляють специфіку діяльності Комплексу спеціальних шкіл у Червйонка-Лещинах. У практичній частині представлено театральне виховання Комплексу спеціальних шкіл у Червйонка-Лещинах на основі бесіди, проведеної з вихователями театрального гуртка “Zetki”, та хроніки школи, а також результатів опитування, проведеного серед учасників театрального гуртка. У статті доведено, що театралізована діяльність сприяє інтеґрації, яка відбувається через розвиток міжособистісних навичок, вербальної і невербальної комунікації, покращення зорово-слухо-моторної координації, а також формування почуття емпатії та уяви осіб з інвалідністю. Наголошено на значенні доброзичливої атмосфери і взаємного прийняття всіх учасників під час театралізованої діяльності. Авторами використано метод теоретичного аналізу наукових джерел з теми дослідження; метод опитування, а також аналіз отриманих результатів емпіричного дослідження.