Соціальна ізоляція та ненависть до дітей з алкогольних сімей у середовищі однолітків. Особливості педагогічного супроводу

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.15330/jpnu.11.1.111-118

Ключові слова:

соціальне відчуження, ненависть, діти, алкоголізм, алкогольна сім'я, середовище ровесників, соціальна компетентність

Анотація

У статті наголошено, що сім'я становить основне середовище життя. Якщо це є дисфункціональна сім'я, всі її проблеми можуть негативно впливати на розвиток та виховання дітей. На жаль, ключовою дисфункцією у випадку Польщі є алкоголізм. Тому у дослідженні наголошено, що ситуація дитини, яка зростає в алкогольній родині, залежить від багатьох факторів, пов'язаних з функціонуванням родинного середовища. Залежність одного або обох батьків, ступінь деградації життя сім'ї та наявність зовнішньої підтримки мають особливе значення тут. Все це може призвести до виникнення соціального відчуження та ненависті до дітей, які зростають у сім'ях з алкогольною проблематикою, з боку їхніх однолітків. Доведено необхідність допомоги дітям, котрі зростають у проблемних родинах, адже для них характерна є не лише соціальна ізоляція, а також булінг чи кібербулінг. Вказано, що травматичний досвід і страждання таких вихованців часто-густо виходять за межі сімейного оточення, де вони зазнають академічних невдач, труднощів у взаєминах з однолітками і т.п. У статті зауважено, що наслідки різних травм в освітньому чи родинному середовищі, пережитих у дитинстві, можуть мати тривалий вплив на їхнє життя; деякі  з цих неповнолітніх можуть також стати залежними від алкоголю, наслідуючи батьків. Тому педагогам, соціальним працівникам важливо розробити відповідні стратегії для ефективного психолого-педагогічного супроводу таких сімей, зокрема у вихованні дітей.

##submission.downloads##

##submission.additionalFiles##

Опубліковано

2024-03-31

Як цитувати

[1]
Мачиньска , А. 2024. Соціальна ізоляція та ненависть до дітей з алкогольних сімей у середовищі однолітків. Особливості педагогічного супроводу. Журнал Прикарпатського національного університету імені Василя Стефаника. 11, 1 (Бер 2024), 111–118. DOI:https://doi.org/10.15330/jpnu.11.1.111-118.

Номер

Розділ

Педагогіка