Соціально-економічна роль малого агробізнесу в розвитку сучасної України та Польщі
DOI:
https://doi.org/10.15330/jpnu.11.2.24-38Ключові слова:
крафтове виробництво, індивідуальні селянські господарства, інституції, малі підприємства, врожайністьАнотація
Виокремлено чинники формування соціально-економічної ролі малого агробізнесу, напрямки утвердження інституційної й організаційно-економічної структури малих форм господарювання в аграрному секторі економіки України і Польщі. Здійснено аналіз діяльності суб’єктів малого агробізнесу, який проводився з використанням статистичних даних GUS та державної служби статистики України за період із 2010 – 2020 рр. Розкрито напрямки ведення крафтового бізнесу. Доведено, що домінантою розвитку аграрного сектору економіки є безпосередній вільний у рішеннях та виборі виробник. Встановлено, що малий агробізнес України та Польщі може відповідати вимогам конкурентного середовища та ефективно функціонувати в умовах коронавірусу та війни в Україні. Метою нашого дослідження є теоретико-методологічне обґрунтування наукових положень та випрацювання рекомендацій які акумулюватимуть особливі інституційні й технологічні спроможності виробляти необхідну сировину та створювати агропродовольчий продукт в Україні та Польщі. Методологічною основою дослідження є фундаментальні положення економічної теорії, управління, дослідження учених у частині соціально-економічної ролі малого агробізнесу в умовах війни в Україні. Методи спостереження, вибірка та ґрупування були використані для теоретичного обґрунтування під час визначення проблем у розвитку суб’єктів малого аграрного бізнесу; узагальнення та порівняльного аналізу – для формування інституційного й організаційно-економічного функціоналу малих форм господарювання в аграрному секторі економіки України і на селі, уточнення понятійного апарату, формування висновків і пропозицій щодо обраної тематики.