Впровадження міжкультурної комунікативної компетентності у вищу освіту для сталого розвитку: погляд крізь призму проєкту спільного міжнародного онлайн-навчання
DOI:
https://doi.org/10.15330/jpnu.12.3.186-206Ключові слова:
міжкультурна комунікативна компетентність (ICC), предметно-мовне інтегроване навчання (CLIL), проєкт спільного міжнародного онлайн-навчання (COIL), вища освіта, освіта для сталого розвитку (ESD)Анотація
Сучасні тенденції у вищій освіті відображають важливість міжкультурної комунікативної компетентності (ICC) для глобалізованого ринку праці. У цьому дослідженні, використовуючи інтеґрований методологічний підхід, ми вивчали вплив розвитку міжкультурної комунікативної компетентності на успішність студентів у проєкті спільного міжнародного онлайн-навчання (COIL). Представлено погляди студентів на те, як згадані проєкти сприяють формуванню цієї компетентності. Дослідження ґрунтується на автентичному освітньому середовищі проєкту спільного міжнародного онлайн-навчання (COIL) із залученням студентів Карпатського національного університету імені Василя Стефаника та Університету прикладних наук м. Ландсгут. Проведені у межах дослідження опитування дозволили оцінити попередні знання здобувачів вищої освіти щодо міжкультурної комунікативної компетентності, визначити особливості їхньої командної роботи, а також виявити виклики, з якими вони стикалися під час участі в проєкті, та стратегії їх подолання. Отримані результати засвідчили переваги використання предметно-мовного інтегрованого навчання у розвитку міжкультурної комунікативної компетентності студентів у межах проєктів спільного міжнародного онлайн-навчання. Крім того, застосування когнітивно-прагматичного підходу дало змогу проаналізувати, як розвиток цієї компетентності сприяв формуванню сталих освітніх результатів. Дане дослідження підтвердило практичне оволодіння студентами навичками, необхідними для відповідального глобального громадянства, а також спектром універсальних компетентностей, зокрема критичним мисленням, культурною обізнаністю, адаптивністю та ефективною комунікацією. Науковою новизною дослідження є емпіричне підтвердження взаємопов’язаної моделі, у межах якої спільне міжнародне онлайн-навчання, предметно-мовне інтеґроване навчання і розвиток міжкультурної комунікативної компетентності динамічно взаємодіють, сприяючи реалізації освіти для сталого розвитку (ESD) із урахуванням досягнень когнітивної прагматики.




