ІНКЛЮЗИВНИЙ ПРОСТІР У ДИТЯЧІЙ ЛІТЕРАТУРІ (на матеріалі казки «Зайчик-нестрибайчик та його смілива мама» Оксани Драчковської)
Ключові слова:
дитяча література, інклюзивне середовище, літературний простір, діти з особливими освітніми потребамиАнотація
Стаття присвячена дослідженню інклюзивного простору в дитячій інклюзивній літературі. Створення українського інклюзивного освітнього середовища є важливою проблемою сьогодення. Проте не менш важливим є не лише дружній простір, а й дружній соціум. Вихованню дружньої спільноти сприяє інклюзивна література, зокрема література для найменших. Особливості українського інклюзивного середовища у літературному контексті розглядаємо на прикладі книги для маленького читача Оксани Драчковської «Зайчик-нестрибайчик та його смілива мама». Метою письменниці й, відповідно, мами Зайчихи з літературної казки є вирішення проблем у створенні такого середовища. У ньому всі діти навчаються разом у системі масової освіти за загальноосвітніми навчальними програмами, що пристосовані до потреб такої дитини. Авторка створює ідеально-правильний, взірцевий інклюзивний простір, в якому зручно і добре всім.