УКРАЇНСЬКА ОСВІТА В УМОВАХ ВІЙНИ: НОВІ ВИКЛИКИ, ЗАГРОЗИ ТА ВЕКТОРИ ЗМІН У КОНТЕКСТІ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ЯКОСТІ ОСВІТИ

Автор(и)

  • Любомира Ілійчук кандидат педагогічних наук, доцент, Прикарпатський національний університет імені Василя Стефаника (м. Івано-Франківськ, Україна)

DOI:

https://doi.org/10.15330/msuc.2023.28.16-21

Ключові слова:

освіта, освітній процес, якість освіти, забезпечення якості освіти, учасники освітнього процесу, освіта за умов війни

Анотація

У статті здійснено аналіз стану системи освіти за умов російської агресії проти України. В основу статті покладено законодавчі та нормативні документи, що регулюють правовий режим воєнного стану в Україні та особливості функціонування освітньої системи в цей період, а також матеріали і результати досліджень Міністерства освіти і науки України, Державної служби якості освіти України, Державної наукової установи «Інститут освітньої аналітики», Національного агентства із забезпечення якості вищої освіти. Наведено офіційні статистичні дані про кількість закладів освіти та здобувачів, які в них навчаються, а також пошкоджені й зруйновані заклади освіти під час війни. Виокремлено виклики та загрози, з якими зіштовхнулась освітня система під час агресії російської федерації проти України, її вплив на функціонування освітньої системи й забезпечення якості освіти, серед яких: загроза життю та здоров’ю учасників освітнього процесу, масштабні руйнування освітньої інфраструктури, значні втрати контингенту здобувачів освіти, педагогічного й викладацького складу, обмеження доступу до освіти, втрата управлінського освітнього контролю на територіях, що потрапили під тимчасову окупацію або перебувають у зоні активних військових дій, зменшення видатків державного та місцевих бюджетів на освіту. Результати досліджень показали, що після повномасштабного вторгнення росії в Україну, незважаючи на серйозні виклики й загрози, освітня система на всіх її рівнях вистояла та продовжила функціонувати. Водночас відбулися значні зміни в організації освітньої діяльності закладів освіти, які беззаперечно вплинули на якість надання освітніх послуг. Ці вектори змін стосувалися насамперед безпекової ситуації в різних регіонах країни, вибору моделей організації освітнього процесу, його матеріально- технічного й інформаційного забезпечення, підтримки різних категорій учасників освітнього процесу тощо.

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-04-25

Як цитувати

Ілійчук, Л. . (2023). УКРАЇНСЬКА ОСВІТА В УМОВАХ ВІЙНИ: НОВІ ВИКЛИКИ, ЗАГРОЗИ ТА ВЕКТОРИ ЗМІН У КОНТЕКСТІ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ЯКОСТІ ОСВІТИ. Гірська школа Українських Карпат, (28), 16–21. https://doi.org/10.15330/msuc.2023.28.16-21

Номер

Розділ

ТЕОРЕТИКО-ПЕДАГОГІЧНІ ПРОБЛЕМИ СУЧАСНОЇ ОСВІТИ