ІНСТИТУЦІЙНИЙ АУДИТ ЯК ВАЖЛИВИЙ ІНСТРУМЕНТ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ЯКОСТІ ОСВІТИ
DOI:
https://doi.org/10.15330/msuc.2023.29.11-16Ключові слова:
інституційний аудит, якість освіти, освітні й управлінські процеси, оцінювання, перевірка, заклад освіти, загальна середня освітаАнотація
У статті висвітлено проблему імплементації ефективної моделі забезпечення якості освіти в закладах загальної середньої освіти, що базується на поєднанні механізмів зовнішнього оцінювання діяльності закладу освіти та процедур самооцінювання результатів його функціонування. Зроблено акцент на необхідності проведення інституційного аудиту закладів загальної середньої освіти як необхідного складника системи зовнішнього оцінювання освітніх і управлінських процесів закладу освіти та внутрішньої системи забезпечення якості освіти, а також перевірки дотримання закладом освіти вимог законодавства у сфері освіти. Розглянуто законодавче трактування якості освіти та складників системи забезпечення якості освіти, а також інституційного аудиту як однієї із компонентів зовнішньої перевірки та оцінювання якості загальної середньої освіти, результатом якого є ефективне функціонування і сталий розвиток закладу освіти. Розкрито сутність інституційного аудиту й визначено процедуру його проведення в закладах загальної середньої освіти. Зауважено, що інституційний аудит проводиться Державною службою якості освіти України та її територіальними органами в межах своїх повноважень, відповідно до спеціально розроблених процедур за чітко визначеним переліком напрямів, вимог, критеріїв та індикаторів оцінювання. Розглянуто основні напрями проведення інституційного аудиту в закладах загальної середньої освіти. Підкреслено пріоритетність побудови сучасного інституційного аудиту на засадах інноваційності, прозорості, відкритості, високої якості, незалежності, та партнерства з іншими освітніми закладами, що є необхідною умовою забезпечення якості надання освітніх послуг у закладах загальної середньої освіти й запорукою ефективного розвитку освітньої сфери в Україні.