СОЦІАЛЬНА ВІДПОВІДАЛЬНІСТЬ СУЧАСНОГО УНІВЕРСИТЕТУ: КОНЦЕПТУАЛЬНІ ЗАСАДИ І НАПРЯМИ РОЗВИТКУ В КОНТЕКСТІ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ЯКОСТІ ВИЩОЇ ОСВІТИ

Автор(и)

  • Любомира Ілійчук кандидат педагогічних наук, доцент, Прикарпатський національний університет імені Василя Стефаника (м. Івано-Франківськ, Україна)

DOI:

https://doi.org/10.15330/msuc.2022.27.22-27

Ключові слова:

соціальна відповідальність, вища освіта, якість вищої освіти, соціально відповідальний університет, забезпечення якості вищої освіти

Анотація

У статті обґрунтовано сутність соціальної відповідальності сучасного університету, розкрито її вплив на забезпечення якості вищої освіти. Визначено зв’язок між університетською соціальною відповідальністю і якістю вищої освіти, згідно з яким соціальна відповідальність є первинною, а якість вищої освіти – її складником, похідним від неї. Досліджено, що соціальна відповідальність характеризує відповідальність закладу вищої освіти як соціального інституту перед суспільством за результати і якість освітньої діяльності, передачу здобувачам визнаних у суспільстві цінностей, їх інтеграцію в суспільство. Зауважено, що соціальна відповідальність закладу вищої освіти реалізується через такі складники: виробник освітніх послуг, працедавець, учасник соціальних відносин, учасник економічних і політичних відносин з державою, діловий партнер. Розкрито пріоритетні напрями розвитку соціальної відповідальності університету, що пов’язують його освітню діяльність, прийняту в ньому систему відносин, цінностей, норм і принципів із зобов’язаннями перед суспільством і різними категоріями стейкхолдерів. Виявлено компоненти, дієві механізми і відповідні маркери оцінювання якості вищої освіти в контексті університетської соціальної відповідальності, серед яких: знання і компетентності здобувачів вищої освіти; задоволення потреб і попиту стейкхолдерів; процеси й напрями діяльності закладу вищої освіти; результати функціонування університету і життєдіяльності системи вищої освіти. Визначені компоненти, що утворюють механізм оцінювання: знання і компетентності, стейкхолдери, процеси і результати діяльності університету, – є взаємопов’язаними один з одним і тільки у взаємозв’язку можуть гарантувати якість освітньої діяльності в тому чи іншому закладі вищої освіти.

##submission.downloads##

Опубліковано

2022-11-01

Як цитувати

Ілійчук, Л. (2022). СОЦІАЛЬНА ВІДПОВІДАЛЬНІСТЬ СУЧАСНОГО УНІВЕРСИТЕТУ: КОНЦЕПТУАЛЬНІ ЗАСАДИ І НАПРЯМИ РОЗВИТКУ В КОНТЕКСТІ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ЯКОСТІ ВИЩОЇ ОСВІТИ. Гірська школа Українських Карпат, (27), 22–27. https://doi.org/10.15330/msuc.2022.27.22-27

Номер

Розділ

ТЕОРЕТИКО-ПЕДАГОГІЧНІ ПРОБЛЕМИ СУЧАСНОЇ ОСВІТИ

Статті цього автора (авторів), які найбільше читають