ПОЄДНАННЯ МИСТЕЦТВА ОРИГАМІ З УКРАЇНСЬКИМИ ТРАДИЦІЯМИ В НАВЧАЛЬНО-ВИХОВНОМУ ПРОЦЕСІ ПОЧАТКОВОЇ ШКОЛИ

Автор(и)

  • Марія Клепар доктор педагогічних наук, професор, пофесор кафедри педагогіки початкової освіти, Прикарпатський національний університет імені Василя Стефаника (м. Івано-Франківськ, Україна)
  • Марія Копчук-Кашецька кандидат педагогічних наук, доцент, доцент кафедри педагогіки початкової освіти, Прикарпатський національний університет імені Василя Стефаника (м. Івано-Франківськ, Україна)
  • Олександр Чінчой кандидат педагогічних наук, доцент, доцент кафедри фізики, біології та методик їхнього навчання, Центральноукраїнський державний педагогічний університет імені Володимира Винниченка (м. Кропивницький, Україна)

DOI:

https://doi.org/10.15330/msuc.2022.27.90-94

Ключові слова:

оригамі, традиції, художньо-естетичний розвиток, творчість, мистецтво, національна свідомість

Анотація

У статті акцентовано на використанні українських національних традицій у поєднанні з культурою народів світу, а зокрема технікою оригамі. Визначено сутність та види традицій, проаналізовано наукові підходи до їх змісту та значення у вихованні юного покоління. Розкрито особливості, специфіку мистецтва оригамі; проаналізовано історію становлення та його розвитку; виокремлено напрями впровадження в навчально-виховний процес початкової школи задля поглибленого вивчення національних традицій. Зауважено, що сукупність різних форм роботи з молодшими школярами, використання українських народних та світових культурних надбань слугує формуванню естетичних смаків особистості, розвитку почуття причетності до національної культурної спадщини, прагнення оберігати її та примножувати. Описано, як техніка оригамі в поєднанні з українськими традиціями емоційно впливає на учнів початкових класів, підвищує самоооцінку та вселяє віру в себе, виховує позитивні їх риси та якості, що є вкрай важливими для формування гармонійної людини. Розмежовано переваги такого варіювання форм, методів та прийомів роботи з учнями в контексті їх національного виховання. Зроблено акцент на необхідності використання оригамі в початкових класах школи, під час уроків (рідної мови та літератури, математики, малювання та ін.). Дослідження демонструє, що через систему традицій кожен народ продовжує себе, відтворює власну духовну культуру, характер, психологію. Установлено, що культура українського народу – це його внутрішній світ, духовне начало, чарівні струни серця, переплетені з низкою, століттями сформованих, звичаїв та традицій. У звичаях, традиціях, обрядах українців відображено моральні цінності, моральну свідомість, ціннісні орієнтири, ментальність та історію, життєву мудрість та світовідчуття, які можна й потрібно доповнювати та демонструвати за допомогою інших форм, засобів, традицій. Наголошено на позитивному впливі оигамі на розвиток дрібної моторики, уяви, уваги, впарвності, відповідальності учнів початкових класів.

##submission.downloads##

Опубліковано

2022-11-01

Як цитувати

Клепар, М., Копчук-Кашецька, М., & Чінчой, О. (2022). ПОЄДНАННЯ МИСТЕЦТВА ОРИГАМІ З УКРАЇНСЬКИМИ ТРАДИЦІЯМИ В НАВЧАЛЬНО-ВИХОВНОМУ ПРОЦЕСІ ПОЧАТКОВОЇ ШКОЛИ. Гірська школа Українських Карпат, (27), 90–94. https://doi.org/10.15330/msuc.2022.27.90-94

Номер

Розділ

ТЕОРЕТИКО-МЕТОДИЧНІ ЗАСАДИ ПРОФЕСІЙНОЇ ПІДГОТОВКИ МАЙБУТНІХ ПЕДАГОГІВ

Статті цього автора (авторів), які найбільше читають