ПСИХОЛОГО-ПЕДАГОГІЧНЕ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ УМОВ ПІДГОТОВКИ МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ ПРИРОДНИЧИХ ДИСЦИПЛІН ДО ЗДОРОВ’ЯЗБЕРЕЖУВАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ

Автор(и)

  • Петро НАКЛАДЮК здобувач третього (освітньо-наукового) рівня вищої освіти зі спеціальності 015 Професійна освіта (за спеціалізаціями), Прикарпатський національний університет імені Василя Стефаника (м. Івано-Франківськ, Україна)

DOI:

https://doi.org/10.15330/msuc.2024.31.99-105

Ключові слова:

готовність, підготовка, психолого-педагогічні умови, здоров’я, дисципліни природничого циклу, майбутні вчителі природничих дисциплін.

Анотація

На основі здійсненого контент-аналізу наукових джерел, вивчення передового педагогічного досвіду вчителів, у статті описано психолого-педагогічні умови підготовки майбутніх учителів природничих дисциплін до здоров’язбережувальної діяльності у закладах загальної середньої освіти. Автор наголошує на пріоритетність здоров’я, здорового спробу життя та здоров’язбереження, який визначається за результатами організованого цілеспрямованого педагогічного впливу й співпраці усіх суб’єктів освітньої взаємодії. Вказується, що за вказаних реалій якісна здоров’язбережувальна освіта виступає необхідною умовою підготовки майбутніх фахівців у галузі природничої освіти, вчителя, який здатний зберегти психічне й фізичне здоров’я здобувачів освіти у процесі навчання в складних умовах воєнної доби. Обґрунтовано необхідність цілеспрямованої підготовки майбутніх учителів до організації освітнього процесу на засадах здоров’язбереження, дотримання традицій та цінностей здорового способу життя. У статті використано методи наукового аналізу й синтезу з метою вивчення досвіду діяльності ЗЗСО щодо організації здоров’язбережувальної діяльності педагогів, контент-аналіз сприяв опрацюванню великих масивів наукової літератури для узагальнення підходів до визначення психолого-педагогічних умов підготовки майбутніх педагогів до здоров’язбережувальної діяльності роботи із здобувачами шкільної освіти. Визначено психолого-педагогічні умови діяльності педагогів та основні структурні компоненти. Автор наголошує, що готовність майбутніх учителів природничих дисциплін до здійснення здоров’язбережувальної діяльності виступає важливою соціально-педагогічною проблемою, вирішення якої охоплює актуальні питання як окремої спільноти, так і суспільства загалом. Адже в сучасних умовах особливого значення надають укріпленню й збереженню здоров’я здобувачів шкільної освіти та розширення їх орієнтації на те, щоб проводити здоровий спосіб життя.

##submission.downloads##

Опубліковано

2025-01-15

Як цитувати

НАКЛАДЮК, П. (2025). ПСИХОЛОГО-ПЕДАГОГІЧНЕ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ УМОВ ПІДГОТОВКИ МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ ПРИРОДНИЧИХ ДИСЦИПЛІН ДО ЗДОРОВ’ЯЗБЕРЕЖУВАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ. Гірська школа Українських Карпат, (31), 99–105. https://doi.org/10.15330/msuc.2024.31.99-105

Номер

Розділ

ТЕОРЕТИКО-МЕТОДИЧНІ ЗАСАДИ ПРОФЕСІЙНОЇ ПІДГОТОВКИ МАЙБУТНІХ ПЕДАГОГІВ