РЕАЛІЗАЦІЯ ІДЕЙ ІНТЕГРОВАНОГО НАВЧАННЯ В ОСВІТНЬОМУ ПРОЦЕСІ СУЧАСНОГО ЗАКЛАДУ ОСВІТИ: РЕАЛІЇ ТА ВИКЛИКИ
DOI:
https://doi.org/10.15330/msuc.2024.31.126-130Ключові слова:
інтеграція, освітній процес, інтегроване навчання, форми інтеграції, інтеграційний підхід, міжпредметна інтеграція.Анотація
Автори розкривають особливості реалізації ідей інтегрованого навчання в освітньому процесі сучасних закладів вищої освіти, аналізують реалії впровадження технологій інтегрованого навчання, визначають провідні завдання та функції інтеграції. Вказують, що в педагогіці інтегроване навчання розглядається як освітній процес, у якому забезпечується взаємозв'язок між різними навчальними дисциплінами, формами діяльності або змістовими лініями з метою формування цілісної картини світу в здобувачів освіти. Метою дослідження є розкриття особливостей реалізації ідей інтегрованого навчання в освітньому процесі сучасного закладу освіти, описати реальний стн та визначити основні виклики щодо оптимізації цього процесу. До основних переваг інтегрованого підходу автори відносять забезпечення цілісності знань, підвищення навчальної мотивації, формування міждисциплінарних компетентностей, підготовку до розв’язання реальних життєвих проблем, розвиток комунікативних, соціальних і креативних навичок. У статті наголошується, що інтеграція освітнього процесу є не лише дидактичним прийомом, а й філософією навчання, що відображає складність і взаємозв’язок реалій життя та практичного досвіду. Ідеї інтегрованого навчання посідають важливе місце в сучасному освітньому просторі, зумовленому потребами суспільства в компетентнісно орієнтованих, креативних, критично мислячих особистостях.
