ФОРМУВАННЯ ІННОВАЦІЙНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ МАЙБУТНІХ МАГІСТРІВ З ІНЖЕНЕРІЇ ПРОГРАМНОГО ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ЗА УМОВ ЦИФРОВОЇ ТРАНСФОРМАЦІЇ ОСВІТИ

Автор(и)

  • Тетяна ГОЦАНЮК аспірантка ІІІ року навчання спеціальності А5 Професійна освіта (за спеціалізаціями), Карпатський національний університет імені Василя Стефаника (м. Івано-Франківськ, Україна)

DOI:

https://doi.org/10.15330/msuc.2025.32.15-19

Ключові слова:

компетентність, інноваційна компетентність, цифрова трансформація освіти, цифрові технології, цифрове середовище, майбутні магістри з інженерії програмного забезпечення.

Анотація

У статті здійснено ґрунтовний аналіз проблеми формування інноваційної компетентності майбутніх магістрів з інженерії програмного забезпечення за умов цифрової трансформації освіти. Розкрито сутність понять «інноваційна компетентність». З’ясовано, що розвиток інформаційних технологій, поширення штучного інтелекту, хмарних сервісів, мобільних платформ і засобів кіберзахисту зумовлюють потребу в підготовці висококваліфікованих фахівців, здатних не лише виконувати професійні завдання, а й ініціювати зміни в різних сферах суспільства. Обґрунтовано, що формування інноваційної компетентності майбутніх магістрів з інженерії програмного забезпечення передбачає наявність знань, умінь, навичок і ціннісних орієнтацій, які забезпечують розвиток критичного мислення, дослідницької активності, підприємницьких і комунікативних здібностей, а також готовності працювати за умов цифрової трансформації освіти. Визначено педагогічні умови формування інноваційної компетентності: інтеграція інноваційних цифрових технологій у освітній процес закладів вищої освіти, проєктно-орієнтоване та проблемно-орієнтоване навчання, активізація науково-дослідної та експериментальної діяльності, участь у програмах академічної мобільності, організація інноваційного освітнього простору, розвиток комунікативних, підприємницьких, управлінських навичок. Представлено досвід Карпатського національного університету імені Василя Стефаника щодо впровадження цифрових платформ, стартап-проєктів та міжнародного партнерства, що сприяє розвитку в магістрантів інноваційного мислення та здатності до створення якісних програмних продуктів. Зроблено висновок, що інноваційна компетентність майбутніх магістрів з інженерії програмного забезпечення формується в процесі поєднання теоретичної підготовки, практичної діяльності та участі в науково-дослідних і стартап-проєктах. Перспективи подальших досліджень вбачаємо в розробленні методичних матеріалів для викладачів закладів вищої освіти, спрямованих на ефективне використання цифрових ресурсів у процесі підготовки майбутніх фахівців.

##submission.downloads##

Опубліковано

2025-10-27

Як цитувати

ГОЦАНЮК, Т. (2025). ФОРМУВАННЯ ІННОВАЦІЙНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ МАЙБУТНІХ МАГІСТРІВ З ІНЖЕНЕРІЇ ПРОГРАМНОГО ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ЗА УМОВ ЦИФРОВОЇ ТРАНСФОРМАЦІЇ ОСВІТИ. Гірська школа Українських Карпат, (32), 15–19. https://doi.org/10.15330/msuc.2025.32.15-19

Номер

Розділ

ТЕОРЕТИКО-ПЕДАГОГІЧНІ ПРОБЛЕМИ СУЧАСНОЇ ОСВІТИ