ЗАСТОСУВАННЯ РЕСУРСІВ ШТУЧНОГО ІНТЕЛЕКТУ В ПРОЦЕСІ ФОРМУВАННЯ ІНШОМОВНОЇ КОМУНІКАТИВНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ ЗДОБУВАЧІВ ОСВІТИ НА ЗАНЯТТЯХ З АНГЛІЙСЬКОЇ МОВИ
DOI:
https://doi.org/10.15330/msuc.2025.32.65-71Ключові слова:
штучний інтелект, іншомовна компетентність, англійська мова, цифрові інструменти, освітні технології.Анотація
У статті розглянуто можливості використання ресурсів штучного інтелекту (ШІ) у процесі формування іншомовної компетентності здобувачів освіти під час занять з англійської мови. Акцентовано увагу на інтеграції цифрових інструментів нового покоління, які забезпечують персоналізацію навчання, розвиток критичного мислення, комунікативних навичок та медіаграмотності. Окреслено переваги та виклики впровадження ШІ в освітній процес. Наведено приклади дидактичних прийомів та методичних рішень із використанням інноваційних освітніх платформ. Метою статті є опис особливостей застосування ресурсів штучного інтелекту в процесі формування іншомовної компетентності здобувачів освіти на заняттях з англійської мови. Теоретичними засадами впровадження ШІ в освітній процес є концепції конструктивізму та комунікативного підходу, під час яких освітній контент занять з англійської мови спрямований на створення оптимальних умов для реального спілкування, використання мови як засобу взаємодії та формування іншомовної компетентності. Наголошується на широкі потенційні можливості удосконалення сучасних методів викладання та навчання із застосування штучного інтелекту (ШІ) в системі освіти впродовж останніх років, що викликає значний інтерес у дослідників цього сегменту наукового знання. Зазначається, що технологічні досягнення у сфері штучного інтелекту стали основою для вдосконалення вже існуючих методів та технологій вивчення іноземних мов, а також сприяли створенню абсолютно нових цифрових ресурсів для розвитку мовлення та письма. Вказується, що описані досягнення в технологіях штучного інтелекту мають значний вплив на процеси вивчення і навчання іноземних мов, змінивши традиційні підходи та уявлення щодо способів комунікації та шляхів творення й сприймання іноземної мови. ШІ значно вплинули на способи створення та редагування текстів, оцінки якості написання та озвучення текстів, що в комплексі сприяє формування іншомовної комунікативної компетентності здобувачів освіти.
