СУЧАСНІ ПЕДАГОГІЧНІ ТЕХНОЛОГІЇ В ПРОЦЕСІ МУЗИЧНОГО ВИХОВАННЯ ШКОЛЯРІВ

Автор(и)

  • Марія КЛЕПАР доктор педагогічних наук, професор, професор кафедри початкової освіти та освітніх інновацій, Карпатський національний університет імені Василя Стефаника (м. Івано-Франківськ Україна)
  • Алла РАСТРИГІНА доктор педагогічних наук, професор, професор кафедри мистецької освіти, Центральноукраїнський державний університет імені Володимира Винниченка (м. Кропивницький, Україна)

DOI:

https://doi.org/10.15330/msuc.2025.32.72-76

Ключові слова:

вища освіта, мистецька освіта, інноваційні технології, інформаційно-комунікаційні технології (ІКТ), національна культура.

Анотація

Стаття присвячена аналізу впровадження інноваційних навчальних технологій у вищій мистецькій освіті в Україні в контексті її модернізації та адаптації до вимог сучасного інформаційного суспільства. У світі, коли інформаційні технології проникають у всі аспекти людської діяльності, система освіти повинна відповідати новим викликам та підготувати фахівців, здатних функціонувати в динамічному культурному середовищі, використовувати новітні технології та бути конкурентоспроможними на глобальному ринку праці. Вища освіта, зокрема в галузі мистецтва, має значно трансформуватися, зважаючи на швидкий розвиток інформаційно-комунікаційних технологій (ІКТ), які відкривають нові горизонти для навчання. Сучасні підходи до організації навчального процесу повинні бути спрямовані на розвиток не лише професійних, але й особистісних якостей студентів, як-от критичне мислення, креативність, здатність до самостійної роботи, що є необхідними за умов глобалізованого світу. Тому важливим є застосування таких інноваційних методів навчання, як проблемне навчання, ігрове моделювання, кейс-технології, проєктна діяльність та сугестивне навчання. Кожен зі згаданих підходів має свої особливості та ефективно сприяє розвитку важливих компетентностей у студентів. Наприклад, проблемне навчання стимулює аналітичне мислення, уміння розв’язувати складні ситуації, ігрове моделювання розвиває стратегічне і творчо-аналітичне мислення, а кейс-технології допомагають застосовувати теоретичні знання на практиці. Проєктні методи навчання уможливлюють студентам працювати в команді, навчають їх самоорганізації та адаптації до змін, а сугестивне навчання сприяє розвитку психологічної стійкості та впевненості у своїх силах. Важливим аспектом є також упровадження ІКТ, які допомагають здійснювати активне навчання через онлайн- платформи, створення віртуальних навчальних середовищ і надають можливість для дистанційної освіти. Використання таких технологій розширює можливості для індивідуалізації навчання, забезпечує доступ до нових форм та ресурсів навчання, створюючи таким чином сприятливі умови для більш ефективної підготовки майбутніх фахівців. Системне впровадження цих інноваційних технологій має позитивний вплив на якість освіти, сприяє розвитку професійних і особистісних компетентностей студентів, що робить їх готовими до викликів сучасного культурного простору.

##submission.downloads##

Опубліковано

2025-10-29

Як цитувати

КЛЕПАР, М., & РАСТРИГІНА, А. (2025). СУЧАСНІ ПЕДАГОГІЧНІ ТЕХНОЛОГІЇ В ПРОЦЕСІ МУЗИЧНОГО ВИХОВАННЯ ШКОЛЯРІВ. Гірська школа Українських Карпат, (32), 72–76. https://doi.org/10.15330/msuc.2025.32.72-76

Номер

Розділ

ТЕОРЕТИКО-МЕТОДИЧНІ ЗАСАДИ ПРОФЕСІЙНОЇ ПІДГОТОВКИ МАЙБУТНІХ ПЕДАГОГІВ

Статті цього автора (авторів), які найбільше читають