ФОРМУВАННЯ СЛУХОВИХ НАВИЧОК ЯК УМОВА УСПІШНОГО АУДІЮВАННЯ
DOI:
https://doi.org/10.15330/obrii.48.1.20-23Ключові слова:
артикуляція, уміння «знизу вгору», «вільне» аудіювання, труднощі аудіювання, слухові навички, майбутні учителі, мовленнєвий слухАнотація
У статті аргументується доцільність і необхідність цілеспрямованого розвитку умінь «знизу вгору» під час навчання студентів аудіювання іншомовних текстів. Проаналізовано сучасні дослідження у сфері аудіювання та розглянуто психічні процеси і психологічні механізми, що беруть участь у сприйнятті та розумінні усного мовлення. Крім того, виявлено основні труднощі аудіювання студентів четвертого курсу та причини, що перешкоджають їм розвивати англомовну аудитивну компетентність. Визначено роль мовленнєвого слуху в процесі навчання аудіювання. Висвітлено психолінгвістичні особливості його розвитку. Доведено, що добре розвинений мовленнєвий слух забезпечить адекватне сприйняття іноземної мови та слуховий самоконтроль власної артикуляції. Запропоновано вправи для розширення перцептивного досвіду студентів (транскрибування, вправи на розвиток умінь помічати фонологічні модифікації зв’язного мовлення) та розвиток вимовних навичок (читання вголос, читання одночасно із мовцем). Зроблено висновок, що удосконалення навичок сприйняття іншомовного мовлення робить процес прослуховування все більш автоматичним, що, у свою чергу, сприяє розвитку умінь аудіювання «згори вниз».