РОЗВИТОК ПЕДАГОГІЧНОЇ ДУМКИ В РУМУНІЇ: РОЛЬ І НЕОБХІДНІСТЬ ФІЗИЧНОГО ВИХОВАННЯ ШКОЛЯРІВ (Кінець ХІХ – перша третина ХХ століть)

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.15330/obrii.54.1.26-29

Ключові слова:

вагомість, користь, Румунія, спорт, фізичне виховання, шкідливість, школярі

Анотація

У статті проаналізовано розвиток педагогічної думки в Румунії щодо вагомості та необхідності фізичного виховання школярів кінця ХІХ – першої третини ХХ століть. Так, визначено, що фізичне виховання, на думку низки фахівців, принесло в освіту, зокрема, в інтелектуальне виховання лише недоліки. Авторкою наведені «за» і «проти» такого негативного ставлення; доведено, що і прихильники, і супротивники фізичного виховання і спорту визнавали їх потребу і роль у вихованні дітей та молоді країни, підтримували політику Румунії щодо обов’язковості їх розвитку. Зроблено висновок, що тема необхідності і вагомості такої діяльності була досить актуальною як серед педагогів і практиків-тренерів у спортивних клубах, так і журналістів та священнослужителів, громадських діячів тощо. Наведено приклади існування різноманітних думок і теорій, у яких одні доводили, що вплив фізичної активності на організм молодої людини тільки позитивний, інші вважали спорт згубною звичкою; дехто називав заняття фізичними вправами обов’язковими для дівчат, інші окремі ж були категорично проти. У праці засвідчено, що тематика занять фізичними вправами, розвиток спортивної діяльності серед представників молодого покоління залишались актуальними.

Біографія автора

ОЛЕКСАНДРА ЦИБАНЮК

кандидатка педагогічних наук, доцентка кафедри теорії та методики фізичного виховання і спорту, Чернівецький національний університет імені Юрія Федьковича

 

 

##submission.downloads##

Опубліковано

2022-10-20

Номер

Розділ

Наукові статті