УПРОВАДЖЕННЯ ЗДОРОВ'ЯЗБЕРЕЖУВАЛЬНИХ ТЕХНОЛОГІЙ ЯК ЧИННИК ЕФЕКТИВНОГО ФУНКЦІОНУВАННЯ ІНКЛЮЗИВНОГО ОСВІТНЬОГО ПРОСТОРУ
DOI:
https://doi.org/10.15330/obrii.54.1.81-84Ключові слова:
здоров'я, здоров' язберігальні технології, діти з особливими освітніми потребами, інклюзивна освітаАнотація
У статті розкриваються особливості використання здоров'язбережувальних технологій в організації інклюзивного освітнього простору. Акцентується, що з метою збереження, зміцнення і примноження фізичного, психічного, духовного й соціального здоров'я вихованців з особливими освітніми потребами та нормотиповим розвитком необхідно створювати спеціальне освітнє середовище із застосуванням різних видів здоров'язберігальних технологій. Авторами виокремлено такі з них, що застосовуються в інклюзивному освітньому просторі: фізкультурно-оздоровчі (дитячий стретчинг, ритмопластика, різні види гімнастики (пальчикова гімнастика, гімнастика для очей, дихальна гімнастика, гімнастика пробудження), масаж –самомасаж, точковий масаж, СуДжок терапія, система "Хатха-йога", оздоровчий хортинг, "Са-Фі-Дансе", фітболгімнастика та ін.; лікувальнопрофілактичні (загартування, аромотерапія, фітотерапія, вітамінотерапія тощо); технології забезпечення оптимального психічного і соціального здоров'я дошкільників (кольоротерапія, казкотерапія, сміхотерапія, музична терапія, арт-терапія, піскова терапія, ігрова терапія, релаксація, аутогенне тренування, психогімнастика тощо)