УПРОВАДЖЕННЯ ЗДОРОВ'ЯЗБЕРЕЖУВАЛЬНИХ ТЕХНОЛОГІЙ ЯК ЧИННИК ЕФЕКТИВНОГО ФУНКЦІОНУВАННЯ ІНКЛЮЗИВНОГО ОСВІТНЬОГО ПРОСТОРУ

Array

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.15330/obrii.54.1.81-84

Ключові слова:

здоров'я, здоров' язберігальні технології, діти з особливими освітніми потребами, інклюзивна освіта

Анотація

У статті розкриваються особливості використання здоров'язбережувальних технологій в організації інклюзивного освітнього простору. Акцентується, що з метою збереження, зміцнення і примноження фізичного, психічного, духовного й соціального здоров'я вихованців з особливими освітніми потребами та нормотиповим розвитком необхідно створювати спеціальне освітнє середовище із застосуванням різних видів здоров'язберігальних технологій. Авторами виокремлено такі з них, що застосовуються в інклюзивному освітньому просторі: фізкультурно-оздоровчі (дитячий стретчинг, ритмопластика, різні види гімнастики (пальчикова гімнастика, гімнастика для очей, дихальна гімнастика, гімнастика пробудження), масаж –самомасаж, точковий масаж, СуДжок терапія, система "Хатха-йога", оздоровчий хортинг, "Са-Фі-Дансе", фітболгімнастика та ін.; лікувальнопрофілактичні (загартування, аромотерапія, фітотерапія, вітамінотерапія тощо); технології забезпечення оптимального психічного і соціального здоров'я дошкільників (кольоротерапія, казкотерапія, сміхотерапія, музична терапія, арт-терапія, піскова терапія, ігрова терапія, релаксація, аутогенне тренування, психогімнастика тощо)

Біографії авторів

ОЛЕКСАНДРА КУЗЕНКО

кандидатка педагогічних наук, доцентка кафедри українознавства і філософії, Івано-Франківський національний медичний університет

ОЛІЙНИК МАРІЯ

докторка педагогічних наук, професорка кафедри педагогіки та психології дошкільної освіти, Чернівецький національний університет імені Юрія Федьковича

ІННА ПЕРЕПЕЛЮК

кандидатка педагогічних наук, доцентка кафедри педагогіки та психології дошкільної освіти, Чернівецький національний університет імені Юрія Федьковича, Україна

##submission.downloads##

Опубліковано

2022-11-04

Номер

Розділ

Наукові статті