РОЗВИТОК ЧИТАЦЬКОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ УЧНЯ: ЧИТАЄМО СМИСЛИ, ВІДТВОРЮЄМО МОДЕЛІ СВІТУ ТА ПОВЕДІНКИ ПЕРСОНАЖІВ, РОЗВИВАЄМО ЦІННІСНЕ СТАВЛЕННЯ ДО ЖИТТЯ
DOI:
https://doi.org/10.15330/obrii.56.1.78-84Ключові слова:
читацька компетентність, засвоєння смислів, моделі світу та поведінки людини, емоції у навчанні, дослідженняАнотація
У статті розглянуто питання впровадження компетентнісного підходу до вивчення художньої літератури у школі. Проаналізовано дослідження сучасних науковців з формування читацької компетентності учнів. Зроблено спробу надання вчителю ключів-підказок для мотивації учнів до читання, пошуку соціокультурних смислів, їх інтерпретації. Розкрито психологічний аспект читання: він полягає в тому, що фундаментом твору як емоційно-вольової діяльності письменника та сприймання читача є їх емоційно-ціннісна сфера, соціоемоційні навички. Запропоновано завдання на пошук смислів, алгоритм роботи над прочитаним, читацькі ключі для роботи з текстом (емоційні смисли, реконструкція авторської моделі світу та поведінки персонажів, «примірювання» смислів і засвоєння особистісно значимого).