Сучасні інформаційні технології та сервіси в публічних інституціях
DOI:
https://doi.org/10.15330/jpnu.8.3.43-51Ключові слова:
інформаційні технології, інформаційні сервіси, публічні інституції, навчальні заклади, сервіси GoogleАнотація
У статті розглянуто питання сучасних інформаційних технологій та сервісів в публічних інституціях (на прикладі закладів освіти). Метою статті є дослідження питання застосування сучасних інформаційних технологій та сервісів, зокрема сервісів Google, в таких публічних інституціях як заклади освіти у сучасних умовах пандемії та виявлення можливостей їх більш ширшого використання. З урахуванням дослідження щодо оцінки отримання економічних вигод від використання сервісів Google, встановлено, що їх більш ширше застосування у закладах освіти матиме також позитивний ефект. Визначено, що використання сервісу "Google" дозволяє вирішувати проблеми інформаційного супроводу управлінських та освітніх процесів у закладі освіти, спільного працювати над різними типами документів, уникнення спотворення інформації в ході роботи над ними різними користувачами з допомогою встановлення відповідного рівня доступу до документу. На основі проведеного дослідження запропоновано класифікувати сервіси Google для цілей науково-педагогічної роботи викладачів закладів освіти за наступними ознаками: загальні сервіси; сервіси для самоорганізації та підвищення продуктивності; сервіси для навчальних цілей; сервіси для наукових цілей; сервіси для реалізації комерційних та інших цілей. Встановлено, що для підвищення ефективності реалізації різних цілей доцільно поєднувати між собою Google сервіси різного призначення, наприклад загальні, навчальні і для підвищення продуктивності. Також встановлено, що спільна робота з сервісами Google організована на відмінному рівні, необхідному для того, щоб працювати із документами й оперативно отримувати доступ до потрібної інформації з урахуванням сучасних умов пандемії. Аналіз напрямків реформування освіти і можливостей застосування інформаційних технологій під час їх здійснення, дає підстави стверджувати, що вирішальним чинником досягнення основних цілей реформування освіти є її інформатизація. І застосування сучасних інформаційних технологій та сервісів сприяють підвищенню самоорганізації та продуктивності адміністрації закладу освіти, викладачів та здобувачів освіти, здійснювати оптимізацію освітніх та управлінських процесів. Отримані результати проведеного дослідження виступають основою для наступних досліджень у частині більш ефективного використання сучасних інформаційних технологій та сервісів у публічних інституціях на прикладі закладів освіти.