Підвищення якості суспільно-гуманітарної підготовки майбутніх інженерів у закладі вищої технічної освіти

Автор(и)

  • Михайло Палагнюк Івано-Франківський національний технічний університет нафти і газу

DOI:

https://doi.org/10.15330/jpnu.9.1.58-68

Ключові слова:

суспільні дисципліни, суспільно-гуманітарна підготовка, майбутні інженери, підготовка фахівців, заклад вищої технічної освіти, якість освіти

Анотація

У статті висвітлено актуальність проблеми підготовки висококваліфікованих і конкурентоспроможних на ринку праці інженерів відповідно до вимог світової економіки, рівня розвитку технологій та з урахуванням суспільних вимог щодо якості надання освітніх послуг. Проаналізовано міжнародний досвід підготовки майбутніх фахівців та напрями удосконалення професійної майстерності інженерно-технічного персоналу. Подано результати вивчення освітніх програм підготовки майбутніх інженерів у закладі вищої технічної освіти. Доведено необхідність оновлення змісту освіти на основі професійно-творчої підготовки фахівців у сфері інженерії, розглядаючи її як цілісний процес особистісного й професійного становлення випускника. Представлено педагогічний потенціал суспільно-гуманітарних дисциплін щодо професійного розвитку фахівців інженерно-технічного профілю. Запропоновано міждисциплінарні курси, які спрямовані на філософське осмислення соціально-економічної ситуації у країні та світі, розвиток критичного мислення та здібностей для організації власного бізнесу, управлінських навичок тощо. Обґрунтовано деякі методичні аспекти щодо впровадження педагогічних інновацій у закладі вищої освіти, зокрема: ділові та рольові ігри, методи проблемного та проєктного навчання, оксфордські дебати, групова робота, інтерактивні тренінги і воркшопи. Визначено значення професійної комунікації як складного соціально-психологічного утворенням, що пов’язане з процесом підготовки майбутніх інженерів та характеризує рівень сформованості в них інтегративних знань, професійних умінь і навичок. Наголошено на потребі розвитку креативного мислення висококваліфікованих фахівців, ініціативності у прийнятті рішень, вміння працювати в команді над вирішенням філософських питань тощо. Автор переконливо доводить потребу запобігання різних форм дискримінації у ставленні до людей з особливими освітніми потребами, а також уникнення гендерних стереотипів та уявлень у закладі інженерно-технічного профілю.

##submission.downloads##

##submission.additionalFiles##

Опубліковано

2022-04-27

Як цитувати

[1]
Палагнюк , .М. 2022. Підвищення якості суспільно-гуманітарної підготовки майбутніх інженерів у закладі вищої технічної освіти. Журнал Прикарпатського національного університету імені Василя Стефаника. 9, 1 (Квіт 2022), 58–68. DOI:https://doi.org/10.15330/jpnu.9.1.58-68.

Номер

Розділ

Педагогіка