Фахова підготовка майбутніх магістрів дошкільної освіти до формування інженерних умінь у дітей дошкільного віку
DOI:
https://doi.org/10.15330/jpnu.9.1.188-195Ключові слова:
майбутні магістри дошкільної освіти, фахова підготовка, професійна компетентність, інженерні уміння дітей, підготовка до професійної діяльностіАнотація
Стаття присвячена теоретичному обґрунтуванню актуальності підготовки майбутніх магістрів дошкільної освіти до формування інженерних умінь у дітей дошкільного віку; аналізу досліджень науковців з проблеми готовності студентів до педагогічної діяльності. Представлено деякі питання підготовки майбутніх магістрів дошкільної освіти до організації формування інженерних умінь у дошкільників як необхідної складової майбутньої професійної діяльності. Готовність майбутніх магістрів до формування інженерних умінь трактується як особливе новоутворення в структурі особистості, що визначає спрямування та характер професійно-педагогічної діяльності, її орієнтування на інженерну підготовку дітей дошкільного віку, послідовну актуалізацію в емоційно-вольових актах та відповідних засобах інженерної діяльності. Визначено інноваційні способи підвищення фахової підготовки майбутніх фахівців у галузі дошкільної освіти на другому (магістерському) рівні з урахуванням формування компетентностей, визначених в освітньо-професійній програмі підготовки магістрів спеціальності 012 Дошкільна освіта. Подано методичні рекомендації для майбутніх магістрів дошкільної освіти з формування інженерних умінь у дітей дошкільного віку. Визначено сутність інженерного мислення та висвітлено шляхи його формування і розвитку в дошкільнят у процесі відповідної діяльності, як LEGO-конструювання та інші види технічної творчості. Виокремлено алгоритм формування інженерних умінь у дітей, що, на думку автора, здійснюється за етапами: «Я – дослідник», «Я – конструктор», «Я – фахівець», «Я – митець». Висвітлено системні засади співпраці закладу дошкільної освіти з батьками для майбутніх магістрів дошкільної освіти щодо формування інженерних умінь у дітей дошкільного віку.