Формування наскрізних компетентностей у процесі підготовки майбутнього вчителя початкової школи
DOI:
https://doi.org/10.15330/jpnu.9.1.227-236Ключові слова:
наскрізні вміння, наскрізна компетентність, професійна підготовка, моделюючі завдання, освітній простір, концепція Нової української школи, учитель початкової школи, освіта впродовж життяАнотація
У статті актуалізується проблема професійної підготовки майбутніх учителів початкових класів у контексті формування необхідних знань, умінь і навичок. Розглянуто різні погляди науковців на зміст понять “компетентність”, “компетенція” та “професійна компетентність педагогічних працівників”. Розглянуто шляхи формування наскрізних компетентностей у процесі підготовки майбутніх учителів початкової школи, сучасну форму розвитку професійних знань і спілкування, що власне і зумовлює актуальність пошуку оптимальних шляхів і засобів її реалізації на сучасному етапі. Відсутність системного науково-методичного забезпечення зумовлює актуальність дослідження трансверсальних компетентностей у підготовці майбутнього вчителя початкової школи в сучасній системі міжнародної освітньої професійної підготовки, зроблено спробу проаналізувати основні тенденції реформування професійної освіти в європейському освітньому простірі (Румунія, Болгарія, Ірландія, Фінляндія, Португалія та ін.) Це також актуалізує необхідність вивчення та використання досвіду зарубіжних країн з урахуванням специфіки вітчизняних реалій і проведення порівняльного аналізу теорії, методики та організації підготовки майбутніх учителів початкової школи в умовах модернізації системи освіти в Україні.