Новий погляд на розвиток soft skills задопомогою дебатних технологій
DOI:
https://doi.org/10.15330/jpnu.10.3.145-153Ключові слова:
soft skills, дебатні технології, формати дебатів, вчителі початкової школи, студенти педагогічного факультетуАнотація
У статті висвітлено теоретичні та практичні аспекти актуальної сучасної проблеми розвитку soft skills вчителів початкової школи шляхом активізації дискусії на заняттях. Сучасне суспільство вимагає від фахівців не лише глибоких знань у своїх областях, а й вміння ефективно спілкуватися та взаємодіяти з іншими. Дебатні технології сприяють розвитку навичок аргументації, вміння слухати, реагувати на аргументи опонентів та висловлювати свої думки чітко та переконливо. Розвиток гнучких навичок за допомогою технології дебатів – це сучасний та інноваційний підхід до вдосконалення основних навичок міжособистісного спілкування. Представлений підхід поєднує традиційну практику використання дебатів із сучасними технологіями з метою забезпечення більш привабливої та ефективної реалізації навчального процесу. Автор аналізує проблему з двох ракурсів: розвитку у soft skills студентів – майбутніх учителів початкової школи, з одного боку, та педагогічного потенціалу дебатів в цьому контексті, з іншого. Узагальнено визначення понять «м’які навички» та «тверді навички», окреслено чинники ефективного застосування дебатних технологій. Дослідниця довела, що вміння організовувати захоплюючу дискусію з різних навчальних курсів в університеті є характерною рисою професійної компетентності педагога-новатора, оскільки сприяє розвитку ключових навичок студентів. Формування останніх відбувається як при навчанні окремих дисциплін, так і в процесі інтеграції предметів.