Детермінанти шкільної успішності учнів початкових школи у Польщі: думки вчителів

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.15330/jpnu.10.3.154-162

Ключові слова:

учень, молодший шкільний вік, шкільна успішність, учитель, школа

Анотація

Поняття успіху відоме людині з давніх-давен, а тим більше сьогодні, але розуміти його можна по-різному. Успіх стосується людей різного віку, статі та місця проживання. Хоча поняття успіху розуміють по-різному, можна припустити, що більшість людей прагнуть у своєму житті досягти цілей, які вони перед собою поставили, а отже, досягти успіху. У статті зазначено, що можливість досягти успіху мають не лише дорослі, а й діти, тому приділяти наукову увагу їх шкільній успішності є необхідністю, адже вона винагороджується в дорослому житті впевненістю в собі, підвищеною мотивацією до прийняття викликів та відчуттям власної значущості. З цієї причини основна увага в підготовленому дослідженні була зосереджена на вивченні факторів, які, на думку вчителів, визначають досягнення шкільного успіху учнями початкових класів (I-III класів) у східній Польщі. Вибірка дослідження складалася з 180 вчителів. Всі респонденти працювали з учнями I-III класів і мали щонайменше 5 років досвіду роботи в педагогічній професії. Для отримання даних дослідження було використано нестандартизовану анкету-опитувальник. Дослідження проводилося на початку 2023 року. Результати опитувань визначили найважливіші детермінанти шкільної успішності учнів початкових класів I-III на сході Польщі. Вчителі не виявили гендерної диференціації у ставленні до навчання серед учнів молодшого шкільного віку або у досягненні шкільної успішності. Запорукою успіху школи є те, як вчитель працює з учнями. Важливим вважаємо обирати методи роботи, які відповідають рівням розвитку, здібностям та інтересам дітей. Крім того, доцільно вдосконалити організацію співпраці з сімейним оточенням учнів. Таким чином, зрозуміло, що можна вживати заходів щодо їх оптимізації вищезазначеного, що, безперечно, стане предметом наших подальших наукових рефлексій.

##submission.downloads##

##submission.additionalFiles##

Опубліковано

2023-09-30

Як цитувати

[1]
Катажина Назарук, С. і Соколовська, Б. 2023. Детермінанти шкільної успішності учнів початкових школи у Польщі: думки вчителів. Журнал Прикарпатського національного університету імені Василя Стефаника. 10, 3 (Вер 2023), 154–162. DOI:https://doi.org/10.15330/jpnu.10.3.154-162.

Номер

Розділ

Педагогіка