ПІДГОТОВКА МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ ЗАРУБІЖНОЇ ЛІТЕРАТУРИ ДО ФОРМУВАННЯ В УЧНІВ ПРЕДМЕТНИХ КОМПЕТЕНТНОСТЕЙ

Автор(и)

  • Ірина Розман кандидат педагогічних наук, доцент кафедри англійської мови, літератури з методиками навчання, Мукачівський державний університет (м. Мукачево, Україна)

Анотація

Стаття присвячена проблемі підготовки майбутніх учителів зарубіжної літератури до формування в учнів предметних компетентностей. Стверджується, що сучасні умови суспільно-політичного життя змінили формулювання «освіта на все життя» на «освіта впродовж життя». Недостатньо отримати «багаж знань» і задовольнитися ним назавжди. Майбутній учитель повинен постійно займатися саморозвитком, вивчати іноземні мови, інформаційні технології, використовувати художню літературу в новому ракурсі: переосмислюючи необхідність розвитку компетентностей. У статті актуалізовано знаннєвий, діяльнісний, ціннісний компоненти, які сукупно становлять предметні компетентності майбутнього фахівця. Авторка підкреслює, що сьогодні змінюються методологічні підходи до аналізу художнього твору, увиразнює зміну методів і прийомів роботи над художнім твором (читання твору, його аналіз, використання порівняльних характеристик, хронологічних таблиць, логічних схем-конспектів, упровадження компаративного аналізу твору на уроках зарубіжної літератури, використання аудіокниги, презентації тощо). Сьогодні телекомунікації відчиняють вікна в широкий світ читання. Завдання педагога полягає в тому, щоб за роки навчання сформувати ключові компетентності – навчити учнів добирати необхідні відомості, оцінювати їх якість, проявляти вибірковість у процесі їх споживанні, формувати вміння знаходити необхідні дані. Мета статті полягає в тому, щоб обґрунтувати дослідницький аспект формування навичок розвитку усного мовлення, уміння аналізувати предметні компетентності в процесі вивчення зарубіжної літератури. Для того, щоб навчити майбутніх учителів зарубіжної літератури орієнтуватися в особливостях художніх творів, історичному періоді їх написання, біографічними відомостями про митців, передовсім необхідно добре ознайомитися із чинною програмою із зарубіжної літератури, сконцентрувати свою увагу на поетапному освоєнні всіх її складників. Особливу увагу сконцентрувати на усвідомленні принципів складання програми із зарубіжної літератури в старших класах. У 10-11 класах розпочинається новий етап літературної освіти – творчо-критичне читання, яке буде логічним продовженням попередніх етапів вивчення художніх творів.

##submission.downloads##

Опубліковано

2021-10-26

Як цитувати

Розман, І. . (2021). ПІДГОТОВКА МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ ЗАРУБІЖНОЇ ЛІТЕРАТУРИ ДО ФОРМУВАННЯ В УЧНІВ ПРЕДМЕТНИХ КОМПЕТЕНТНОСТЕЙ. Гірська школа Українських Карпат, (25), 98–101. вилучено із https://journals.pnu.edu.ua/index.php/msuc/article/view/5810

Номер

Розділ

ТЕОРЕТИКО-МЕТОДИЧНІ ЗАСАДИ ПРОФЕСІЙНОЇ ПІДГОТОВКИ МАЙБУТНІХ ПЕДАГОГІВ