ТРАДИЦІЙНІ Й ІННОВАЦІЙНІ ЗАСОБИ ЕФЕКТИВНОГО ФОРМУВАННЯ ІКТ-КОМПЕТЕНТНОСТІ СОЦІАЛЬНИХ ПРАЦІВНИКІВ

Автор(и)

  • Тетяна Близнюк кандидат педагогічних наук, доцент кафедри початкової освіти, Прикарпатський національний університет імені Василя Стефаника (м. Івано-Франківськ, Україна)
  • Галина Лемко кандидат педагогічних наук, доцент кафедри соціальної педагогіки та соціальної роботи, Прикарпатський національний університет імені Василя Стефаника (м. Івано-Франківськ, Україна)
  • Олександр Близнюк студент ОР «Магістр» спеціальності «Соціальна робота», Прикарпатський національний університет імені Василя Стефаника (м. Івано-Франківськ, Україна)
  • Сергій Фомін студент ОР «Магістр» спеціальності «Соціальна робота», Прикарпатський національний університет імені Василя Стефаника (м. Івано-Франківськ, Україна)

DOI:

https://doi.org/10.15330/msuc.2023.28.11-15

Ключові слова:

інформаційно-комунікаційна компетентність, cоціалізація, комунікація, соціальні працівники, цифрові інструменти, інноваційне навчання

Анотація

Інформаційно-комунікаційна компетентність сприяє загальному розвитку соціальних працівників як висококласних фахівців, їхній професійній діяльності та взаємодії з цільовою аудиторією. У статті розкрито сутність та структурні компоненти ІКТ-компетентності майбутніх фахівців соціальної сфери. Зазначено, що інформаційно-комунікаційна компетентність необхідна для фахового зростання професіонала, представника сучасного цифрового суспільства й активізації комунікації між учасниками сфери соціальних послуг у час війни та за інших викликів сьогодення. Проаналізовано традиційні та інноваційні засоби формування ІКТ-компетентності майбутніх соціальних працівників під час вивчення курсу «Іноземна мова професійного спілкування». Зокрема обґрунтовано ефективність та доцільність використання з цією метою інтерактивних завдань, цифрових мобільних додатків та онлайн-ресурсів. Дослідниками підкреслено важливість цифрової взаємодії, що реалізується в процесі представлених у статті навчальних завдань, а також ефективність роботи з автентичними текстами, які знайомлять зі способами розв’язання такої проблеми у світі. Cхарактеризовано специфіку використання цифрових інструментів як засобів формування інформаційно-комунікаційної компетентності майбутніх соціальних працівників у навчальному просторі (інструменти для створення та перегляду відеороликів, мультимедійних презентацій, слайд-шоу, пошукові системи, Google-форми, сервіси для запровадження дистанційного та змішаного навчання, тестування тощо).

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-04-25

Як цитувати

Близнюк, Т., Лемко, Г. ., Близнюк, О. ., & Фомін, С. . (2023). ТРАДИЦІЙНІ Й ІННОВАЦІЙНІ ЗАСОБИ ЕФЕКТИВНОГО ФОРМУВАННЯ ІКТ-КОМПЕТЕНТНОСТІ СОЦІАЛЬНИХ ПРАЦІВНИКІВ. Гірська школа Українських Карпат, (28), 11–15. https://doi.org/10.15330/msuc.2023.28.11-15

Номер

Розділ

ТЕОРЕТИКО-ПЕДАГОГІЧНІ ПРОБЛЕМИ СУЧАСНОЇ ОСВІТИ