ВИКОРИСТАННЯ ІКТ ДЛЯ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ КОМПОНЕНТІВ МЕТОДИЧНОЇ СИСТЕМИ НАВЧАННЯ УКРАЇНСЬКОЇ МОВИ ЗА ПРОФЕСІЙНИМ СПРЯМУВАННЯМ

Автор(и)

  • Ірина Гуменюк кандидат філологічних наук, доцент кафедри педагогіки початкової освіти, Прикарпатський національний університет імені Василя Стефаника (м. Івано-Франківськ, Україна)

Ключові слова:

інформаційно-комунікаційні технології, методична система, українська мова за професійним спрямуванням, дистанційне навчання, мобільне навчання, комунікація, гейміфікація

Анотація

Стаття присвячена дослідженню потенціалу інформаційно-комунікаційних технологій під час навчання української мови за професійним спрямуванням майбутніх фахівців педагогічної галузі. Проблема застосування інформаційно-комунікаційних технологій у процесі дистанційної освіти загострилася у 2020 році у зв’язку з пандемією COVID-19 та набуває все більшої актуальності в умовах воєнного стану в Україні. У процесі дослідження застосовано комплекс теоретичних, емпіричних і візуально-графічних методів: вивчення наукових джерел – для встановлення ступеня розкриття проблеми; абстрагування, зіставлення, узагальнення – для обґрунтування понятійного апарату дослідження; спостереження, самоспостереження, експериментальне навчання – для упровадження і перевірки системи дистанційного навчання УМзаПС; методи структуризації та моделювання об’єктів – для візуалізації і узагальнення результатів дослідження. У межах статті вивчено можливості інформаційно-комунікаційних технологій щодо забезпечення усіх компонентів методичної системи навчання української мови за професійним спрямуванням: методологічно-цільового, змістового, процесуального, результативно-оцінного. З цією метою проаналізовано дидактичний і технічний потенціал платформи дистанційного навчання D-Learn Прикарпатського національного університету імені Василя Стефаника, реалізовано структурування і покроковий опис експериментального дистанційного курсу, упорядковано сервіси інформаційно- комунікаційних технологій відносно компонентів методичної системи навчання української мови за професійним спрямуванням, а також здійснено їх візуалізацію. Наголошено на зростанні ваги самостійної роботи студентів під час виконання інформаційних і дослідницьких проєктів, запропоновано зразки завдань для науково-дослідницької роботи у мережі інтернет. Розкрито потенціал мережевих програм щодо контролю, оцінювання та фіксації результатів навчання, завдяки чому нівелюється можливість суб’єктивних неточностей.

##submission.downloads##

Опубліковано

2022-11-01

Як цитувати

Гуменюк, І. . (2022). ВИКОРИСТАННЯ ІКТ ДЛЯ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ КОМПОНЕНТІВ МЕТОДИЧНОЇ СИСТЕМИ НАВЧАННЯ УКРАЇНСЬКОЇ МОВИ ЗА ПРОФЕСІЙНИМ СПРЯМУВАННЯМ. Гірська школа Українських Карпат, (27), 12–16. вилучено із https://journals.pnu.edu.ua/index.php/msuc/article/view/7264

Номер

Розділ

ТЕОРЕТИКО-ПЕДАГОГІЧНІ ПРОБЛЕМИ СУЧАСНОЇ ОСВІТИ

Статті цього автора (авторів), які найбільше читають