ОРГАНІЗАЦІЯ ДІАГНОСТУВАЛЬНОГО ЕТАПУ ЕКСПЕРИМЕНТАЛЬНОЇ ПЕРЕВІРКИ ЕФЕКТИВНОСТІ МЕТОДИЧНОЇ СИСТЕМИ НАВЧАННЯ УКРАЇНСЬКОЇ МОВИ ЗА ПРОФЕСІЙНИМ СПРЯМУВАННЯМ

Автор(и)

  • Ірина ГУМЕНЮК доктор педагогічних наук, професор кафедри початкової освіти та освітніх інновацій, Прикарпатський національний університет імені Василя Стефаника (м. Івано-Франківськ, Україна)

DOI:

https://doi.org/10.15330/msuc.2024.31.91-95

Ключові слова:

дискурсивна компетентність, діагностувальний етап, документознавча компетентність, загальнонаукова компетентність, інформаційно-технологічна компетентність, когнітивно-мотиваційний критерій, компетентнісна парадигма, констатувальний зріз, методична система, мовна освіта, педагогічний експеримент, підприємницька компетентність, редакторська компетентність, термінологічна компетентність, тест, українська мова за професійним спрямуванням.

Анотація

Стаття присвячена опису діагностувального етапу експериментальної перевірки ефективності методичної системи навчання української мови за професійним спрямуванням. Виконання поставлених завдань відбувалося у контексті викладання навчальної дисципліни студентам спеціальностей 012 «Дошкільна освіта» і 013 «Початкова освіта». Матеріали, наведені в публікації, становлять частину експериментального дослідження, відображеного в докторській дисертації авторки «Методична система навчання студентів української мови за професійним спрямуванням у педагогічних закладах вищої освіти». Перебіг дослідження зумовив використання системно-структурного та описового методів для розкриття загальних організаційних аспектів реалізації діагностувального етапу експерименту. Теоретичні методи аналізу, синтезу, узагальнення і конкретизування застосовано для обґрунтування структури й особливостей оцінювання тестових завдань для рівневої характеристики за когнітивно-мотиваційним критерієм, а також для визначення основних недоліків у роботах студентів. Метод тестування забезпечив здобуття кількісних показників. Для рівневого розподілу та кількісного аналізу результатів використано математичні методи. Візуальні методи застосовано в процесі відображення результатів вимірювання у табличній формі. У контексті виконання завдань дослідження сформульовано мету й завдання діагностувального етапу експериментального дослідження ефективності методичної системи навчання української мови за професійним спрямуванням. Обґрунтовано вибір критеріїв оцінки визначених компетентностей, описано заходи, вжиті для забезпечення достовірності результатів дослідження. У процесі змістового аналізу результатів тесту в роботах студентів виокремлено основні недоліки теоретичного плану, а також лінгво-когнітивної підготовки майбутніх фахівців. Враховуючи форму та умови проведення тестування авторка висловила припущення про відсутність або низький рівень мотивації здобувачів освіти до мовно-професійного вдосконалення, що потребує додаткової перевірки.

##submission.downloads##

Опубліковано

2025-01-15

Як цитувати

ГУМЕНЮК, І. (2025). ОРГАНІЗАЦІЯ ДІАГНОСТУВАЛЬНОГО ЕТАПУ ЕКСПЕРИМЕНТАЛЬНОЇ ПЕРЕВІРКИ ЕФЕКТИВНОСТІ МЕТОДИЧНОЇ СИСТЕМИ НАВЧАННЯ УКРАЇНСЬКОЇ МОВИ ЗА ПРОФЕСІЙНИМ СПРЯМУВАННЯМ. Гірська школа Українських Карпат, (31), 91–95. https://doi.org/10.15330/msuc.2024.31.91-95

Номер

Розділ

ТЕОРЕТИКО-МЕТОДИЧНІ ЗАСАДИ ПРОФЕСІЙНОЇ ПІДГОТОВКИ МАЙБУТНІХ ПЕДАГОГІВ

Статті цього автора (авторів), які найбільше читають