ВПЛИВ ЕМОЦІЙНОГО ІНТЕЛЕКТУ НА ЕФЕКТИВНІСТЬ ФОРМУВАННЯ ІМІДЖУ МАЙБУТНЬОГО МЕНЕДЖЕРА ОСВІТИ В ПРОЦЕСІ ПРОФЕСІЙНОЇ ПІДГОТОВКИ
DOI:
https://doi.org/10.15330/msuc.2024.31.106-112Ключові слова:
емоційний інтелект, імідж менеджера освіти, професійна підготовка, комунікація, менеджер освіти.Анотація
У статті на підставі отриманих результатів опрацювання наукових джерел та ознайомлення з практикою діяльності успішних менеджерів освітніх організацій, описано вплив емоційного інтелекту на ефективність формування іміджу майбутнього менеджера освіти в процесі професійної підготовки. Під час проведення дослідження та підготовки статті використовували такі методи: метод контент-аналізу для опрацювання масивів наукової літератури з окресленої проблеми та її систематизації, методи аналізу й синтезу, спостереження використовували під час ознайомлення з успішними практиками діяльності менеджерів освіти та аналізу освітніх професійних програм, які забезпечують їх підготовку. Автор розглядає роль емоційного інтелекту в процесі професійної підготовки майбутніх менеджерів освіти та його вплив на формування їхнього професійного іміджу. Окреслено основні складові емоційного інтелекту, що сприяють ефективній комунікації, розвитку управлінських здібностей. Описано процес формування іміджу майбутнього менеджера освіти в умовах професійної підготовки. Визначено основні чинники, що впливають на створення позитивного іміджу, зокрема роль емоційного інтелекту, комунікативних навичок. Наведено практичні рекомендації щодо вдосконалення професійного іміджу майбутніх управлінців освітньої сфери. Наголошується, розвиток емоційного інтелекту суб’єктів освітнього процесу, особливості їх комунікації та освітньої співпраці є визначальними показниками ефективності сформованості предметних компетентностей, рівня фахової підготовки та навиків конструктивної взаємодії. Вказується, що формування іміджу майбутнього керівника залежить від кількох основних чинників пов’язаних із розвитком професійної компетентності – рівня знань і навичок у сфері освітнього менеджменту, від розвитку комунікаційних навичок, поєднаних з вмінням вести переговори, вирішувати конфлікти, підтримувати ефективний діалог, володіти правилами невербальної комунікації – жестикуляцією, мімікою тощо.
