РОБОТА З МЕДІАТЕКСТАМИ ЯК ЧИННИК МОВЛЕННЄВОГО РОЗВИТКУ ЗДОБУВАЧІВ ШКІЛЬНОЇ ОСВІТИ

Автор(и)

  • Назарій ГАЙНЮК здобувач третього (освітньо-наукового) рівня вищої освіти зі спеціальності 015 Професійна освіта (за спеціалізаціями), Прикарпатський національний університет імені Василя Стефаника (м. Івано-Франківськ, Україна)

DOI:

https://doi.org/10.15330/msuc.2024.31.119-125

Ключові слова:

медіаосвіта, медіаграмотність, медіакультура, шкільна освіта, розвиток, мовлення, мовленнєвий розвиток, медіатекст

Анотація

У статті розкриваються особливості роботи здобувачів шкільної освіти з медіатекстами, дається їх опис та класифікація. Наголошується, що організація систематичної роботи з медіатекстами на уроках української мови сприяє розвитку мовлення та формує основи медіаграмотності, закладає основи медійної культури. Автор вказує, що впровадження медіаосвіти в освітній процес сприяє формуванню медіаграмотності здобувачів освіти, що виступає невід’ємною складовою підготовки зростаючої особистості до життя в інформаційному медіапросторі та позитивно впливає на розвиток критичного мислення, загальної культури спілкування, налагодження соціокультурних відносин, удосконалення міжособистісної комунікації. Відзначається, що стан розвитку мовного середовища нашої країни породжує нагальну потребу у формуванні мовної особистості, яка прагне до реалізації власних інтелектуальних можливостей, творчого потенціалу, компетентності та конкурентоспроможності. Звідси виникає об’єктивна необхідність вдосконалення інформаційно-дидактичних засад процесу навчання мови в сучасному закладі загальної середньої освіти.

Вказується, що використання медіазасобів на уроках української мови, допомагає активізувати навчально- пізнавальну діяльність, дозволяє урізноманітнювати освітній процес, підвищує якість та результативність уроку, робить

його яскравішим, більш емоційно та інформаційно насиченим й привабливим для учнів. Метою статі є розкриття значимості роботи з медіатекстами для мовленнєвого розвитку здобувачів шкільної освіти шляхом застосування інноваційних медійних ресурсів в освітній процес сучасного закладу освіти. Під час роботи над організацією й проведенням дослідження використовувався комплекс загальнонаукових методів. Застосування методу контент-аналізу під час узагальнення інформації з психолого-педагогічної літератури, сприяло визначенню провідних аспектів проблеми, розкриттю сутності базових понять. Емпіричні методи використовувалися під час опитування та бесід з педагогами щодо їхньої готовності до реалізації ідей, форм, моделей та технологій роботи з медіатекстами для покращення розвитку мовлення школярів.

##submission.downloads##

Опубліковано

2025-01-15

Як цитувати

ГАЙНЮК, Н. (2025). РОБОТА З МЕДІАТЕКСТАМИ ЯК ЧИННИК МОВЛЕННЄВОГО РОЗВИТКУ ЗДОБУВАЧІВ ШКІЛЬНОЇ ОСВІТИ. Гірська школа Українських Карпат, (31), 119–125. https://doi.org/10.15330/msuc.2024.31.119-125

Номер

Розділ

ПРОБЛЕМИ НАВЧАННЯ І ВИХОВАННЯ ДІТЕЙ У ЗАКЛАДАХ ОСВІТИ ГІРСЬКИХ РЕГІОНІВ