ПЕДАГОГІЧНА ЕЛІТА – НАЦІОНАЛЬНИЙ ПОТЕНЦІАЛ УКРАЇНИ

Автор(и)

  • Наталія МАЧИНСЬКА доктор педагогічних наук, професор, завідувач кафедри початкової та дошкільної освіти, Львівський національний університет імені Івана Франка (м. Львів, Україна)
  • Юлія ДЕРКАЧ кандидат педагогічних наук, доцент, доцент кафедри початкової та дошкільної освіти, Львівський національний університет імені Івана Франка (м. Львів, Україна)

DOI:

https://doi.org/10.15330/msuc.2025.32.53-56

Ключові слова:

слова: еліта, педагогічна еліта, національна еліта, елітна свідомість, громадянське виховання, педагогічна освіта.

Анотація

У статті розкрито значення педагогічної еліти для формування майбутніх громадян, показано тісний взаємозв’язок між змістовим наповненням поняття педагогічної еліти та провідними напрямами громадянського виховання. Показано історичні передумови виникнення та розвитку поняття «еліта», зазначено на соціальній мобільності представників еліт. Авторами зазначено, що педагогічна еліта є національним потенціалом держави; показано, що сформованість елітної свідомості передбачає формування чіткої громадянської позиції – усвідомленого ставлення людини до суспільства та держави. Автори пропонують для теоретичної основи дослідження зміст понять «еліта», «педагогічна еліта», «національна еліта», «наукова еліта», «елітна освіта», що слугували для обґрунтування наукових підходів. У статті виокремлено та схарактеризовано наукові підходи трактування елітної свідомості як необхідного показника сформованості представника педагогічної еліти (психологічний, філософський, аксіологічний); визначено критерії оцінювання рівня сформованості педагогічної свідомості (когнітивний, ціннісний, особистісний).

##submission.downloads##

Опубліковано

2025-10-27

Як цитувати

МАЧИНСЬКА, Н., & ДЕРКАЧ, Ю. (2025). ПЕДАГОГІЧНА ЕЛІТА – НАЦІОНАЛЬНИЙ ПОТЕНЦІАЛ УКРАЇНИ. Гірська школа Українських Карпат, (32), 54–57. https://doi.org/10.15330/msuc.2025.32.53-56

Номер

Розділ

ІСТОРИКО-ФІЛОСОФСЬКІ АСПЕКТИ ПЕДАГОГІЧНИХ ДОСЛІДЖЕНЬ