ТЕОРЕТИКО-МЕТОДОЛОГІЧНІ ЗАСАДИ ПОБУДОВИ СТРУКТУРНО- ФУНКЦІОНАЛЬНОЇ МОДЕЛІ ФОРМУВАННЯ ПРОФЕСІЙНОГО ІМІДЖУ МАЙБУТНЬОГО МЕНЕДЖЕРА ОСВІТИ

Автор(и)

  • Назарій ПІНЧУК здобувач третього (освітньо-наукового) рівня вищої освіти зі спеціальності 015 Професійна освіта (за спеціалізаціями), Карпатський національний університет імені Василя Стефаника (м. Івано-Франківськ, Україна)

DOI:

https://doi.org/10.15330/msuc.2025.32.43-48

Ключові слова:

professional image, education manager, structural and functional model, professional training, self-presentation, pedagogical culture.

Анотація

У статті розкрито науково-теоретичні засади побудови структурно-функціональної моделі процесу формування професійного іміджу майбутнього менеджера освіти. Обґрунтовано системний характер цього процесу, визначено його структурні компоненти, функції, етапи, критерії та педагогічні умови ефективної реалізації. Представлена модель базується на принципах інтегративності, рефлексивності, гуманізації, професійно-ціннісної спрямованості та безперервного саморозвитку особистості. Вказується, що структурно-функціональна модель формування професійного іміджу майбутнього менеджера освіти відображає взаємозв’язок її мети, завдань, компонентів, функцій, критеріїв, рівнів і результату, а також визначає умови її реалізації у процесі професійної підготовки. Автор наголошує, що аналіз закономірностей формування професійного іміджу майбутнього менеджера освіти дає змогу розглядати цей процес як динамічну, багатовимірну й особистісно зорієнтовану систему професійного становлення майбутнього управлінця. У дослідженні зазначено, що визначені закономірності вказують на те, що професійний імідж не є випадковим або зовнішнім надбанням, а формується внаслідок взаємодії внутрішніх мотиваційних, ціннісних і рефлексивних механізмів із зовнішніми соціокультурними впливами та освітніми трансформаціями. Формування професійного іміджу майбутнього менеджера освіти є цілісним процесом, що охоплює становлення професійно-особистісних якостей, розвиток етичних і комунікативних умінь, оволодіння технологіями самопрезентації, саморегуляції та лідерства. Запропоновані для аналізу елементи є складовими структурно-функціональної моделі процесу формування професійного іміджу менеджера освіти, яка слугує цілісною структурою та вміщує базові компоненти професійного іміджу, рівні його розвитку.

##submission.downloads##

Опубліковано

2025-10-29

Як цитувати

ПІНЧУК, Н. (2025). ТЕОРЕТИКО-МЕТОДОЛОГІЧНІ ЗАСАДИ ПОБУДОВИ СТРУКТУРНО- ФУНКЦІОНАЛЬНОЇ МОДЕЛІ ФОРМУВАННЯ ПРОФЕСІЙНОГО ІМІДЖУ МАЙБУТНЬОГО МЕНЕДЖЕРА ОСВІТИ. Гірська школа Українських Карпат, (32), 43–48. https://doi.org/10.15330/msuc.2025.32.43-48

Номер

Розділ

ІСТОРИКО-ФІЛОСОФСЬКІ АСПЕКТИ ПЕДАГОГІЧНИХ ДОСЛІДЖЕНЬ