ДИХОТОМІЧНИЙ ХАРАКТЕР РОЗВИТКУ ОСВІТИ НА ТЕРИТОРІЇ ГАЛИЧИНИ (Перша половина ХІХ століття)

Автор(и)

  • Микола ЧУМАК доцент кафедри теорії та методики навчання фізики та астрономії Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова

Ключові слова:

дихотомічний характер, освіта, Галичина, Львівський університет

Анотація

Проблематика статті торкається дихотомічного характеру розвитку освіти на території Галичини, яка детермінувалася історичною подієвістю першої половини ХІХ ст. та позначилася на поступальності соціокультурного розвитку західноукраїнського регіону.

Деталізовано вплив європейської ідейності на зорієнтованість соціокультурних детермінант, які віддзеркалювалися у предметній диференціації  навчально-виховного процесу місцевих освітніх концентрів.

Підкреслено тісний взаємозв’язок історичного факту посилення впливу проавстрійських владних структур на поглиблення змістової наповненості знань, що обумовлювалося об’єктивною потребою: територіального поширення католицизму, тісного міжнаціонального спілкування, налагодження торгівельних відносин, поглиблення дипломатичних зв’язків між державами, реформування освіти та культурної сфери загалом.

Дослідницька увага автора зосереджується на відрефлексуванні освітнього поступу  Галичини крізь призму особистісної самореалізації, побудови тісної взаємодії представників вітчизняної інтелігенції різних регіонів України.

##submission.downloads##

Опубліковано

2018-11-14

Номер

Розділ

Наукові статті