ПРОБЛЕМА РОЗВИТКУ СОЦІАЛЬНО-ЕМОЦІЙНОГО ІНТЕЛЕКТУ МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ ПОЧАТКОВИХ КЛАСІВ У ПЕРІОД ВІЙНИ
DOI:
https://doi.org/10.15330/obrii.55.2.94-97Ключові слова:
інтелект, емоції, емоційний інтелект, соціальний інтелект, соціально-емоційний інтелект, майбутні вчителі початкових класів, заклад вищої освітиАнотація
Стаття присвячена проблемі розвитку соціально-емоційного інтелекту майбутніх учителів початкових класів у період війни. Зокрема, розкрито сутність понять "емоційний інтелект", "соціальний інтелект", "соціально-емоційний інтелект майбутніх учителів початкових класів". Визначено, що специфічною особливістю професійної підготовки майбутніх учителів початкових класів у закладах вищої освіти в період війни є те, що засвоєння комплексу необхідних загальнотеоретичних знань, умінь і навичок для успішного виконання професійних функцій повинно відбуватися з використанням різних хвилинок рефлексії, вправ і технік, що спрямовані на формування емпатії, довірливого ставлення усіх учасників освітнього процесу один до одного. Розвиток соціально-емоційного інтелекту майбутніх учителів початкових класів пов'язаний з оптимізацією мотиваційної сфери, формуванням уміння саморегуляції, посиленням адаптивних можливостей, соціальної активності, професійної майстерності, цілеспрямованості, вмотивованості на якісне виконання професійних обов'язків у різних умовах, зокрема, і у період воєнного часу.