Використання арт-терапевтичних технік в педагогічному супроводі дітей із особливими освітніми потребами

Автор(и)

  • Петро Кузенко Прикарпатський національний університет імені Василя Стефаника
  • Олександра Кузенко Івано-Франківський національний медичний університет
  • Людмила Мацук Прикарпатський національний університет імені Василя Стефаника

DOI:

https://doi.org/10.15330/jpnu.8.1.141-147

Ключові слова:

педагогічний супровід, арт-теарпія, діти з особливими освітніми потребами, інклюзивна освіта, соціально-комунікативні уміння

Анотація

Стаття присвячена проблемі забезпечення ефективного педагогічного супроводу особистісного розвитку дітей із порушеннями психофізичного розвитку, яка займає важливе місце в освітній теорії та практиці сучасної України. Автори наголошують, що серед основних завдань педагогічного супроводу дітей із психофізичними порушеннями розвитку є: забезпечення їх соціальної адаптації та подолання труднощів у спілкуванні з однолітками; запобігання виникненню проблем особистісного розвитку і виховання дитини; надання допомоги у вирішенні актуальних освітніх завдань і соціалізації; здійснення психолого-педагогічного консультування батьків. У якості дієвого засобу дієвим педагогічного впливу на дітей із ООП в інклюзивному освітньому просторі розглянуто арт-терапію, яка виконує діагностичні та корекційно-розвивальні функції в забезпеченні розвитку особистості, групи чи колективу завдяки використанню різних видів мистецтва та власної творчої діяльності. Для досягнення позитивного результату в  педагогічному супроводу дітей із ООП застосовуються такі арт-терапевттичні напрями як: ізотерапія, казкотерапія, пісочна терапія, музична терапія, фототерапія, кольоротерапія. Застосування педагогами, психологами, музичними керівниками різних видів мистецтв в умовах інклюзивної освіти сприяє розвитку в дітей із ООП емоційної та комунікативної сфери, налагодженню міжособової комунікації з однолітками. Під час  арт-терапевтичних занять виявляються та долаються  перешкоди в налагодженні комунікації, а таким чином і розвиток соціально-комунікативних умінь дітей із ООП.

##submission.downloads##

##submission.additionalFiles##

Опубліковано

2021-04-01

Як цитувати

[1]
Кузенко, П. et al. 2021. Використання арт-терапевтичних технік в педагогічному супроводі дітей із особливими освітніми потребами. Журнал Прикарпатського національного університету імені Василя Стефаника. 8, 1 (Квіт 2021), 141–147. DOI:https://doi.org/10.15330/jpnu.8.1.141-147.

Номер

Розділ

Педагогіка